Receptionist/administrativ assistent

Diplomat Communications / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diplomat Communications i Stockholm

Publiceringsdatum
2016-09-16

Beskrivning av verksamheten
Diplomat Communications verkar inom public affairs, corporate communications och finansiell kommunikation. Våra kunder finns i näringslivet, i offentlig sektor och organisationsvärlden. Våra samarbeten är ofta långsiktiga och genomgripande, men kan också handla om snabba insatser. Med vårt systerbolag tillika varumärkesbyrå YouMe Agency arbetar vi i integrerade kommunikationsprojekt i allt från strategiska kommunikationsplaner till kreativ marknadskommunikation

Dina arbetsuppgifter
Som receptionist/administrativ assistent är du en viktig person med mycket dagligt ansvar. Du kommer att ta emot och välkomna besökare, svara i telefon, förbereda konferensrum, servera kaffe och luncher inför möten och se till att receptionen ser representativ ut. Du kommer även att ha administrativa uppgifter så som uppdatering av interna listor och uppdatering av intranätet. Du kommer att göra inköp och uträtta ärenden samt boka möten och restaurangbesök, se över tidningsprenumerationer osv. Vidare är du behjälplig där det behövs med bland annat administrativt arbete som kopiering/scanning och inbindning av presentationer. Du kommer också tillsammans med Office Manager vara behjälplig vid olika event som anordnas. Det är viktigt att du alltid är redo att serva både intern personal och kunder på bästa sätt. Du kommer att ha ett nära samarbete med Office Manager och ni tillsammans ser till att det är snyggt och prydligt på kontoret.

Kompetenser
Vi ser gärna att du har ett par års dokumenterad erfarenhet från receptionistyrket eller annat serviceyrke med högt ställda servicekrav. Som person är du öppen och utåtriktad, representativ och prestigelös. Du är lugn och trygg i dig själv och är alltid professionell i ditt yrkesutövande. Du brinner för service och har lätt för att uttrycka dig och kommunicera på alla nivåer. Du har även lätt för att prioritera och ta egna initiativ samt är mycket ansvarstagande. Du värdesätter samarbete och är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du är flexibel och har snyggt omkring dig. Du bör ha goda kunskaper i Office paketet framför allt i Outlook då alla mötesbokningar görs i kalendern.. Arbetstempot är under perioder högt så det är viktigt att du jobbar proaktivt och att du sätter upp rutiner vilket kommer underlätta ditt dagliga arbete. Arbetsuppgifter . Receptionsuppgifter som att svara i telefon och ta emot besök . Administrativa uppgifter som uppdatering av listor, intranät, kopiering/scanning mm . Förbereda och iordningställa konferensrum. . Servera kaffe och luncher i samband med möten . Ta hand om in/utgående post . Göra inköp och uträtta ärenden . Boka möten och restaurangbesök Skicka din CV och ett personligt brev till reception@diplomatcom.com

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
0830-1730 Tillträde
20161024

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Förfrågningar och ansökningar endast via mail. All telefonförsäljning undanbedes!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-24
Förfrågningar och ansökningar endast via mail. All telefonförsäljning undanbedes!
Ansökan kan skickas till e-postadress: reception@diplomatcom.com

Företag
Diplomat Communications

Adress
Diplomat Communications
Kungsgatan 12-14
11135 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 12-14

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0858809500
E-postadress: reception@diplomatcom.com

Jobbnummer
3053851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diplomat Communications

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diplomat Communications: