Receptionist

Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg / Receptionistjobb / Grums
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg i Grums

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

Vi söker nu en serviceinriktad och noggrann receptionist med erfarenhet av kontorsadministration och ekonomihantering till vår socialtjänst. Hos oss gör du skillnad!

Publiceringsdatum
2024-11-20

Arbetsuppgifter
Som receptionist hos oss på socialtjänsten kommer du att vara den första kontakten för besökare och medarbetare. Du kommer att hantera en mängd administrativa uppgifter och vara en viktig del av vårt team.

Arbetet omfattar bland annat:

* Mottagning av besökare och hantering av inkommande samtal
* Posthantering och diarieföring
* Hantering av fakturor och ekonomiska underlag
* Ansvar för Socialtjänstens närarkiv
* Att bistå medarbetare med administrativa uppgifter
* Övriga kontorsgöromål

För att trivas i rollen tror vi att du är strukturerad och noggrann. Du behöver tycka om att jobba självständigt och snabbt kunna ställa om efter förändrade förutsättningar. Vi ser också att du är initiativtagande och har en god problemlösningsförmåga.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en eftergymnasial utbildning inom administration och ekonomi alternativt liknande utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har även tidigare erfarenhet av kontorsadministration och ekonomihantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som receptionist eller arbete i en liknande roll. Du har god datavana, är väl förtrogen med Office-paketet och har erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem. Dessutom har du tidigare hanterat ekonomiska uppgifter, såsom fakturahantering.

Du behöver ha goda muntliga och skriftliga kommunikationsfärdigheter i svenska. Du har en utmärkt förmåga att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt och ändå behålla ett strukturerat arbetssätt. Med din positiva inställning och servicekänsla bidrar du till att skapa goda relationer med både besökare och kollegor.

Självklart delar du vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C219231".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grums kommun (org.nr 212000-1827)

Arbetsplats
Grums kommun, Individ- och familjeomsorg

Kontakt
1e Socialsekreteare
Samuel Udd
samuel.udd@grums.se
0555-422 76

Jobbnummer
9021583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grums kommun, Individ- och Familjeomsorg: