Rättschef till Stockholm
Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm,
Uppsala,
Örebro,
Linköping,
Sundsvall eller i
hela Sverige Ekobrottsmyndigheten är en specialistmyndighet som med fredade resurser arbetar med ekobrottsbekämpning från underrättelseuppslag till förhandling i domstol. Med gemensam ledning och styrning arbetar åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister med att förebygga, utreda och lagföra ekonomisk brottslighet. Vi arbetar teambaserat och har ett medarbetardrivet utvecklingsarbete. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle.
Rättschefen är chef för rättsenheten och ansvarar för samordning, ledning och styrning av verksamheten inom enheten. Rättschefen ingår i myndighetens ledningsgrupp och deltar aktivt i den övergripande ledningen och styrningen av myndigheten.
På rättsenheten hanteras rättsliga frågor och strategisk utveckling av redovisnings- och revisionsfrågor. Enheten ansvarar även för myndighetens centrala arkivering och registratur. Rättsenheten har en rådgivande funktion gentemot den operativa verksamheten och svarar för remisshanteringen samt samverkar med andra myndigheter i rättsliga frågor. Myndighetens internationella frågor på central nivå hanteras också av enheten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
juristexamen
erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från statlig verksamhet
dokumenterat god chefs- och ledarerfarenhet
mycket god förmåga att leda, utveckla och motivera kvalificerade medarbetare
erfarenhet av organisationsöverskridande samverkan
mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska
Det är meriterande om du har
erfarenhet som hovrätts- eller kammarrättsassessor
erfarenhet av arbete vid Regeringskansliet
Egenskaper
Du är en stabil person med en mycket god samarbetsförmåga, ett gott omdöme och en hög integritet. Du har en mycket god analytisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i komplexa frågeområden. Du är drivande och har ett stort intresse för förändrings- och utvecklingsfrågor. Du ser möjligheter och kan ge förslag på lösningar i olika problemställningar. Som person är du lyhörd, men kan fatta beslut och har förmåga att arbeta målinriktat ur ett verksamhets- och arbetsgivarperspektiv. Du har ett helhetsperspektiv och förmåga att agera utifrån organisationens totala behov.
Ekobrottsmyndigheten lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Information om tjänsten
Tjänsten är placerad vid Ekobrottsmyndighetens huvudkontor i Stockholm. Vi sitter i moderna lokaler på Kungsholmen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att ske.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av generaldirektören Monica Rodrigo, tfn 010-562 90 01, eller personalspecialisten Jens Granath, 010-562 96 47.
Fackliga företrädare är för SACO-S Lennart Gollard 010-562 91 00, för ST Robert Nuse 010-562 90 56 och för Polisförbundet Lars-Åke Edlund tfn 010-562 91 24.
Välkommen med din ansökan via "skicka din ansökan!" senast den 21 maj 2018.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 6 månaders provanställning Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-30ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktnoreply@ekobrottsmyndigheten.comFöretagEkobrottsmyndigheten
AdressEkobrottsmyndigheten
Box 22098
10422 Stockholm
KontorsadressFleminggatan 14
Jobbnummer 4116380
Observera att sista ansökningsdag har passerat.