Projektledare till Accounting
Accountor AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm,
Linköping,
Västervik,
Karlskoga,
Jönköping eller i
hela Sverige Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.
Publiceringsdatum2015-01-23Dina arbetsuppgifterTill ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från projektledning och processarbete avseende implementering av redovisningstjänster där olika system är en central del. Ditt huvudansvar kommer ligga på att arbeta och projektleda implementering av nya kunder på bästa sätt. Din roll kräver nära samarbete med processägaren, solutions & IT, med säljavdelningen, produktionsteamen och övriga avdelningar, men mest av allt Kunden. Du ansvarar för en god planering vad gäller start av nya kunder och du genomför själva implementationsprocessen.
Ansvarsområden
• Projektledning
• Implementation nya kunder
• Säljstöd - sambesök vid behov, offert- och avtalsstöd, förstudier
• Systemstöd - delaktig i funktionell kravställning avseende systemplattformar
• Utbildning för nya kunder
• Underhåll av demosystem
• Underhålla kundmanualer
Kvalifikationer och egenskaper
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan likvärdig utbildning. Dokumenterad erfarenhet av redovisning är tongivande i denna rekrytering, minst 3 års erfarenhet krävs. Vi ser erfarenhet av Briljant och MS Dynamics som mycket meriterande. Goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper i engelska, detta då vi är en internationell koncern med både interna och externa kontakter på engelska.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Noggrann, strukturerad och förmåga att prioritera
• Målfokuserad, jobbar mot och stimuleras av uppsatta mål
• Lösningsorienterad
• God kommunikatör, analytisk och relationsbyggare
• Kundorienterad
• God förmåga att snabbt sätta sig in i och tillämpa IT-system inklusive grundläggande Office-kunskaper
Om företagetVad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra lik. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.
Frågor och kontakt
Ansök gärna redan idag men senast den 20 februari 2015. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Client Service Karin Back +46 (0)8 506 116 11 eller Processägare Björn Nilsson +46 (0)8 566 317 86.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAccountor AB
AdressAccountor AB
Dalagatan 100
11181 11181
KontorsadressDalagatan 100
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2139981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.