Projektledare Orga & Projekt - Vikariat

Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vi söker nu en projektledare för ett vikariat på 6 månader, till teamet Orga & Projekt, vilken tillhör vår inköpsavdelning!
Teamet Orga och Projekt är en del av den administrativa avdelningen på inköp. Några av teamets ansvarsområden:
Löpande kontroll av ändringar av masterdata i vårt affärssystem, liksom att kontrollera de inköpskontrakt som sammanställts av kontraktadministrationen så att de överensstämmer med underlagen.
Ansvar för egenrevisionen i avdelningen samt att fortlöpande säkerställa att den information som masterdata meddelar till andra avdelningar är korrekt.
Koordinera och besvara uppgifter och förfrågningar från huvudkontoret i Tyskland samt att sammanställa rapporter och utvärderingar, främst i excel.
Ansvar för processutveckling och projektledning, samt stöd vid implementering av nya projekt, systemstöd och liknande.
Projektledning och administrativt stöd i sortimentutvecklingsprocessen.

Teamet har många interna kontaktytor och samarbetar nära övriga avdelningar, liksom med andra Lidl-länder.
Vad blir dina arbetsuppgifter?
Beroende på tidigare erfarenhet kommer du självständigt eller tillsammans med Teamledaren ansvara för implementering, test och utrullning av nya systemfunktioner, processer och projekt. I din roll tar du fram projektplaner och ansvarar för det praktiska genomförandet, där till exempel utbildning och presentationer kan ingå. Du gör även projektutvärderingar och följer upp att projektens mål och syfte har uppfyllts.
Ytterligare arbetsuppgifter som ingår i rollen:
Deltar i den dagliga driften samtidigt som du driver egna projekt.
Utvecklar rutiner och processer.
Du ansvarar för vår egenrevision och följer upp/säkerställer att data har bearbetats korrekt.
Löpande kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland gällande rapporter och projekt.
Delaktig i sortimentsutvecklingen, genom att exempelvis sammanställa produktlistor och uppdaterar dokument.
Projektledning och implementering av systemstöd.
Säkerställa en effektiv projektledning och organisation av processen för sortimentsutveckling samt korrekt hantering av dess systemstöd.

Vilka erfarenheter söker vi?
För att arbeta som projektledare hos oss i inköpsadministrationen ser vi gärna att du har en akademisk utbildning. Du har minst två års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete och vi tror att du har tidigare erfarenhet av projektledning.
Vi söker dig som är en driven och analytisk person som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut. Du finner dig enkelt tillrätta i olika sammanhang och har lätt för att samarbeta, vilket underlättas av att du är lösningsorienterad och mån om att hålla deadline. Du har en mycket god känsla för siffror och detaljer samt är van vid att arbeta med stora datamängder. Office-paketet behärskar du obehindrat och du är väl bekant med att arbeta både med formler och stora sammanställningar samt listor i Excel.
Du trivs med att tala inför grupp och förmår förmedla ett bitvis komplext innehåll så att budskapet når fram till var och en. För tjänsten är det nödvändigt att du kan uttrycka dig obehindrat på såväl tyska som svenska både i tal och skrift.
Vad kan vi erbjuda?
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.
Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna till och med år 2020 då vi flyttar till Barkarby.
Tjänsten är ett vikariat med start omgående och kommer att pågå i ca 6 månader.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga cv samt personligt brev via länken "Ansök nu". Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den
17 februari 2020. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår centrala rekryteringsfunktion på tfn 08-55 55 70 00.
Välkommen med din ansökan!

Om Lidl
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 200 butiker runt om i Sverige.

Publiceringsdatum
2020-02-05

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Lidl Sverige KB
Anderstorpsvägen 22
17104 Solna

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lidl Sverige KB, https://www.lidl.se/
Anderstorpsvägen 22 (visa karta)
171 04  SOLNA

Jobbnummer
5079987

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lidl Sverige KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lidl Sverige KB: