Projektledare/Förbättringsledare
Landstinget Sörmland / Organisationsutvecklarjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Hälso- och Sjukvårdsförvaltningens Utvecklingsenhet
Landstinget Sörmlands hälso- och sjukvårdsförvaltning erbjuder diagnostik, vård och behandling vid sjutton vårdcentraler och tre sjukhus inom länet. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen eftersträvar god, säker och jämlikvård med fokus på patientens behov.
Utvecklingsenheten arbetar med att förbättra patientens väg genom vården genom att stödja kärnverksamheterna med ett kvalitetssäkrat och professionellt stöd i processtyrning och förbättringsarbete. Enheten leder och stödjer processutveckling och förändringsarbete med syfte att ge positiva, långsiktiga och hållbara effekter.
Vi söker nu en professionell och engagerad projekt- förbättringsledare som ansvarar för att leda och stödja verksamheterna att förbättra sin målstyrning, produktions- och kapacitetsplanering, resurs- och flödes effektivitet.
Du arbetar främst som metodstödjare i processutveckling genom att guida, leda och utbilda i förbättringsverktyg och analysmetoder i syfte att uppnå lyckade processöversyner. Du hanterar allt från mindre uppdrag till omfattande genomlysningar av gränsöverskridande processer på verksamhetsnivå.
Du möts av en vardag med varierande arbetsuppgifter och i din roll förväntas du axla olika typer av uppgifter, från metodstödjare i vårdprocesser och förbättringsarbete till att driva projekt och utredningsarbete.
Utvecklingsenheten är en länsövergripande enhet med kontor både i Eskilstuna och Nyköping
Kvalifikationer och erfarenhet:
högskole- eller universitetsutbildning gärna med medicinsk inriktning.har mycket god förståelse av kostnads- och kunddrivna processer.är service- och leveransfokuserad.certifiering/utbildning inom projektledning och förbättringskunskap.erfarenhet kring kvalitets- och utvecklingsarbete.kunskap om produktionsplanering.erfarenhet av processkartläggning/processutveckling/logistik.erfarenhet av statistisk bearbetning och presentation av data.god, dokumenterad pedagogisk förmåga.erfarenhet av att hantera och arbeta i en matrisorganisation.meriterande om du jobbat med tvärfunktionella team och om du har erfarenhet av förbättringsarbete i vården.uttrycker dig mycket väl i tal och skrift.goda IT- och systemkunskaper.körkort eftersom arbetet innebär resande i Sörmland.
Publiceringsdatum2013-03-07Dina personliga egenskaperVi söker dig som strävar efter en ständig utveckling av verksamhet och individ. Du är ansvarstagande och arbetar för att enhetens mål och visioner uppnås, du har också förmågan engagera andra att jobba mot uppsatta mål. Du är flexibel, prestigelös och bra på att samarbeta med olika människor i olika yrkeskategorier.
För att trivas och prestera bra i rollen bör du vara mycket drivande, med förmåga att leda andra till förbättringar och förändringar av sitt arbetssätt. Du är en person som tar egna initiativ, tar ansvar för åtgärder och projekt och agerar med självförtroende.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Utvecklingschef Silvana Lindgren Majander, tfn 076-724 41 58
Facklig företrädare nås via vxl 0155-24 50 00
Välkommen med din ansökan senast 2013-04-01 till:
Nyköpings lasarett, Personalutvecklingsenheten, 611 85 Nyköping.
Märk ansökan med referensnr.: 606-03-13
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Arbetstider och omfattningHeltid, tillsvidare.
ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 606-03-13
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekryteringhos@dll.seFöretagLandstinget Sörmland
AdressLandstinget Sörmland
Jobbnummer 1487458
Observera att sista ansökningsdag har passerat.