Projektledare/e-handelsutvecklare
Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen i Falkenberg Vill du ha ett utvecklande och omväxlande arbete? Är du intresserad av att driva förändringsarbete och bygga effektiva processer? Brinner du för goda affärer och kundrelationer? Om svaret på frågorna är ja så är det just dig som vi söker!
Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad! Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Inköps-/upphandlingsenheten är en del av Serviceförvaltningen i Falkenbergs kommun. Förvaltningen är i dagsläget uppdelad i enheter för kost- & städservice, inköp/upphandling, fordon, kontaktcenter och internservice, IT och geodata. Serviceförvaltningens uppdrag är att utveckla, leverera och samordna en del av den service som våra förvaltningar och invånare behöver.
Publiceringsdatum2021-05-27ArbetsuppgifterInköps-/upphandlingsenheten är nu inne i ett spännande skede när vi ska gå från att vara en renodlad upphandlingsenhet till att bli en inköps- och upphandlingsenhet där bl a införande av e-handel är en del av utvecklingen. Vi söker nu dig som vill vara med på denna utvecklingsresa.
Enheten består idag av en chef för inköp och upphandling samt fyra upphandlare. Kommunen har genomfört en förstudie och beslutat om införande av e-handel. Vi söker nu en projektledare för införande av e-handel där tjänsten efter införandet övergår till att vara en av två tjänster som e-handelsutvecklare. Du kommer vara en del av enheten för inköp och upphandling. E-handel innebär kortfattat att hela inköpsprocessen, från beställning till betalning, sker helt elektroniskt.
Som projektledare är du den som leder e-handelsprojektet från start till projektslut. Du är den som informerar och återkopplar projektet internt i kommunen. I din roll som projektledare ansvarar du för upphandlingen av e-handelssystemet. I rollen ingår vidare att, tillsammans med medarbetare på enheten, planera och genomföra utbildning av kommunens beställare.
Även i den framtida rollen som e-handelsutvecklare innebär det en fortsatt roll att projektleda och arbeta med att utveckla, förbättra och förenkla inköpsarbetet för våra medarbetare i organisationen samt att utveckla det kommande e-handelssystemet internt och externt, utbilda användare, upprätta leverantörskontakter, ta fram och presentera statistik, ansvara att ta fram underlag till ex upphandling avseende krav på e-handel och vad som krävs för leverantörer att ansluta sig. Som e-handelsutvecklare är du också den som vet hur bl. a system och integration fungerar och du är den som ansvarar för kontakten gentemot systemleverantör.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av att leda projekt, gärna vid systeminförande (ex inköpssystem, ekonomisystem, E-fakturalösningar) och som är nyfiken, prestigelös och som är van att arbeta i team.
Har du erfarenhet av projektledning inom kommunal verksamhet är det ett plus. Du är trygg i din profession och arbetar effektivt, lösningsorienterat och affärsmässigt. Du är såväl drivande som initiativrik och behöver ha förmågan att prioritera utan att ge avkall på noggrannheten samt ha ett flexibelt förhållningssätt.
För att lyckas i tjänsten behöver du också ha en analytisk förmåga och använda dig av ett strukturerat arbetssätt. Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det viktigt att du har förmågan att kunna kommunicera och samarbeta med många olika människor med olika bakgrund och kompetenser och du kan flexibelt anpassa dig efter situationen.
Du har en för uppgiften relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig.
Meriterande är tidigare erfarenhet av inköps- och upphandlingsarbete och kunskap om e-handel. Vi ser det som positivt om du har erfarenhet av att hålla utbildningar och presentationer samt om du har goda kunskaper i och intresse av digitalisering samt IT-utveckling.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och det är viktigt att du är prestigelös i ditt sätt att samarbeta med andra.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Intervjuer är planerade till slutet av v 24 och i början av vecka 25.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFalkenbergs kommun, Serviceförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1034312 - 2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231),
https://kommun.falkenberg.se/ Arbetsplats Falkenbergs kommun, Serviceförvaltningen
Jobbnummer 5771344
Observera att sista ansökningsdag har passerat.