Projektledare
Piteå Kommun / Byggjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla byggjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och vaktmästeriverksamhet.
Avdelning Fastigheter säkerställer den strategiska lokalförsörjningen; planering, samordning och förändring i fastighetsbeståndet (om-, till- och nybyggnation), och ansvarar för den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar även uthyrning och kontraktshantering för lokaler, bostäder och parkeringar. Totalt förvaltar avdelningen 255 000 m2. Antalet medarbetare är 75. Vi är inne i ett expansivt skede och vi behöver nu en ekonomiskt och strukturerad Projektledare/Byggledare med erfarenhet ifrån om- och nybyggnation.
Publiceringsdatum2024-06-26Dina arbetsuppgifterSom Projektledare/Byggledare kommer du att ta ansvar för skador, underhålls och investeringsprojekt inom fastigheter på Piteå Kommun. Rollen innebär bl.a. att leda byggprojekten, från tidigt idéskede fram till överlämning till förvaltning enligt våra processer. Rollen har till uppgift att planera, upphandla konsulter och entreprenörer, samordna, genomföra samt följa upp våra byggprojekt. Som Projektledare/Byggledare ansvarar du för att projekten verkställs enligt fastställda beslut när det kommer till kalkylarbete, ekonomi, tidplan och kvalitet. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande projekt.
KvalifikationerDu har en teknisk examen och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har stor erfarenhet från byggsektorn och är van att driva mark/bygg/el/vs-entreprenader på ett affärsmässigt sätt. Du har kvalificerad projekterfarenhet, arbetat med kalkylarbete, van att vara ute på byggarbetsplatser samt utbildning i entreprenadjuridik.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten och har en mycket god förmåga att skapa relationer både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du vara en god kommunikatör med förmåga att involvera, motivera och skapa förtroende. Du är driven, självgående och bra på att planera. Du är serviceinriktad i ditt arbetssätt och är ekonomiskt medveten. Goda IT-kunskaper och B-körkort är ett krav för tjänsten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
KontaktMats Bergh Enhetschef Projekt & Utveckling, telefon 0911-69 78 66, e-post
mats.bergh@pitea.seFacklig kontaktperson
Ramona Nilsson, Vision 0911-69 78 83
Christer Eriksson, SI 0911-69 61 65
Välkommen med din ansökan senast 2024-08-11
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och övriga annonseringsförs
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Piteå Kommun
Jobbnummer 8769552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.