Projektledare

Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro, Nora, Askersund, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet

Avdelning Fordonsinformation arbetar med flera av myndighetens viktigaste och mest spännande projekt. Vi jobbar aktivt med att utveckla våra arbetssätt, processutveckling för att höja kvalitet och effektivisera, och med digitalisering. Nu behöver vi förstärka inom området projektledning. Vi söker dig som har erfarenhet av att leda utmanande, verksamhetskritiska förändrings- och it-projekt.

Rollen projektledare innebär att du leder och ansvarar för ett eller flera projekt eller delprojekt. I arbetet ingår allt som rör ett projekts livscykel; alltifrån att genomföra förstudier och analyser till slutleverans. Din viktigaste uppgift som projektledare är att på ett engagerat och strukturerat sätt leda dina projektmedlemmar mot uppsatta mål. Rollen som projektledare är i viss förändring, vilket på sikt kan påverka innehåll och uppdragets karaktär.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett modernt chefs- och medarbetarskap samt ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsplats som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• leda verksamhetsprojket eller delprojekt, förstudier och andra uppdrag - oftast med it och ibland utan
• delta vid verksamhetsutveckling inom den egna sektionen/enheten.

Du måste ha

• relevant akademisk utbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• erfarenhet av att leda projekt och/eller uppdrag
• erfarenhet av verksamhets- och processutvecklingsarbete
• erfarenhet av att tillämpa standardiserade metoder för projektstyrning/förvaltningsstyrning t ex PPS, XLPM, PM3 eller liknande.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av arbete med ekonomistyrning och redovisning, gärna inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av förändringsledning
• erfarenhet av säkerhetskänslig verksamhet
• praktisk erfarenhet av agila arbetssätt.

Vi vill att du

• har ett naturligt ledarskap där du leder, motiverar och förser andra med förutsättningar som krävs för att effektivt nå gemensamma mål och skapar engagemang och delaktighet
• är samarbetsorienterad och kan anpassa dig och hittar win-win-lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet
• är flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar
• arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete och slutför det som påbörjats.

Eftersom arbetsuppgifterna innebär många kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsen så värdesätter vi din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Intresserad?
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Vissa arbetsuppgifter som utförs i tjänsten är säkerhetskänsliga vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att ske enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Vid frågor är du välkommen att kontakta t.f. sektionschef Marcus Frejd, 010 - 49 56 329 marcus.frejd@transportstyrelsen.se. Saco, Astrid Edlund och ST, Siv Nederman nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2022-433. Vi behöver din ansökan senast den 24 april 2022. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Kort om avdelning Fordonsinformation

Avdelning Fordonsinformation består av sex enheter: Staben, VTR, Uppbörd, Gemensamma funktioner, Utredning och Kundtjänst. Vi är cirka 440 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge, Arjeplog och Visby.

Vi arbetar med att ta in skatter och avgifter samt ansvarar för fordonsregistrering. Vi tar fram e-tjänster och tillverkar olika kort och certifikat, till exempel körkort.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-04-04

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Transportstyrelsen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099), http://www.transportstyrelsen.se/

Jobbnummer
6503255

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transportstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transportstyrelsen: