Projektledarassistent till kund sökes av Adecco

Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.
Nu söker Adecco Office & HR en projektledarassistent till vår kund inom läkemedelsbranschen i Stockholmsområdet.

Publiceringsdatum
2009-09-11

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär framförallt att du ska ge administrativt stöd till teamet du tillhör. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att koordinera möten, boka resor, föra anteckningar under olika möten, ansvara och administrera olika projekt och göra Power Point presentationer.
Du kommer att arbeta mycket självständigt och agera som spindeln i nätet, vilket innebär att du måste ha förmågan att ta egna initiativ, vara mycket flexibel och gilla förändringar.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning i grunden och erfarenhet av liknande uppgifter. Du har goda datakunskaper i Officepaketet, och då framförallt i Power Point och Excel.
Har du kunskaper i affärssystemet SAP ses det som en stor fördel. Då större delen av arbetet sker på engelska ställs stora krav på dina kunskaper i engelska. Har du tidigare erfarenhet av läkemedelsbranschen är det meriterande.
Som person är du en mycket god administratör, driven, utåtriktad samt har god kommunikationsförmåga. Du arbetar effektivt och tar egna initiativ och beslut när situationer kräver det. Du har förmågan att ta fram relevant information från stort informationsmaterial och kan producera bla. Power Point presentationer. Viktigt är även att du kan hålla i många trådar samtidigt och har förmågan att se helheten i arbetet.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden och kommer att arbeta med olika uppdrag som matchar din kompetens. Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag, tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående.
Är du intresserad?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansök till tjänsten genom att registrera dig hos Adecco, följ denna länk: http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/default.asp?Page=vacancy/vacancyvisualiza tionbycandidate.asp?lVacancyIden=704488
För frågor om tjänsten; kontakta: Katarina Hajdyla på tel. 08- 598 983 23.
Välkommen att söka!

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Adress
Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-100 500

Jobbnummer
504903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB, Office & HR, Stockholm: