Projektinköpare till välkänt teknikföretag i Täby

Arena Personal Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren Projektinköpare till ett välkänt teknikföretag i Täby.

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd hos Arena Personal, men arbetar ute hos vår kund i Täby. Uppdraget startar den 1/9 2017 och pågår i 3-6 månader men mycket goda chanser till förlängning. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är kontorstider måndag-fredag.


I rollen som projektinköpare bidrar du med inköpskompetens och ansvarar för leverantörsrelationer i projekten, tar fram projektplaner, inköpstrategier samt planerar och genomför inköp under projektet. Du deltar genom hela processen och säkerställer att tidplaner och kostnadsmål uppnås samt koordinerar projekten i samarbete med Mycronics inköpsorganisation.

Ditt ansvar är att säkerställa framdrift av inköpsaktiviteterna i projekten, identifiera nya inköpsmöjligheter, utföra leverantörsbedömningar, teckna avtal för utvecklingssamarbeten, följa upp och utveckla befintliga och nya leverantörer. Du planerar och deltar i förhandlingar och avtalsdiskussioner med leverantörer.
Arbetet kännetecknas av ett brett kontaktnät och nära samarbete med bl.a produktutveckling, projektledare samt marknad.


Din profil
För att lyckas i denna position behöver du relevant inköpserfarenhet från förvaltningsföretag eller en linjeposition inom upphandling. Du är stark i din kommunikation skriftligt och muntligt och du har starka analytiska färdigheter. Du utför dina uppgifter på ett strukturerat sätt, och är en lagspelare med ledarskapsförmågor.

Utöver detta behöver du även ha:
• En akademisk examen
• Arbetslivserfarenhet inom inköp, inom tillverkningsindustrin
• Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö
• Ha viljan och drivet att kunna förbättra och optimera
• Omfattande kunskap inom Sourcing / Supply Chain Management
• Flytande i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt
• Erfarenhet av projektarbete


Vi erbjuder
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.


Om verksamheten
Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.


Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-08-03

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 4911
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katja Löfström katja.lofstrom@arenapersonal.com

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7

Jobbnummer
3626159

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: