Projektekonom till Arvsfondsdelegationsenheten
Kammarkollegiet / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm,
Karlstad,
Härnösand eller i
hela Sverige Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.
Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.
Nu söker vi en projektekonom till enheten som är i början av sin karriär och som vill utvecklas.
Arbetsbeskrivning
Som projektekonom kommer du att ge stöd till enhetens handläggare och till de organisationer som erhållit projektstöd ur Arvsfonden i frågor som rör ekonomisk redovisning och budgetering.
Du kommer bland annat att arbeta med följande uppgifter:
• kontrollera sökande organisationers projektbudgetar samt annan finansiell information så som årsredovisningar
• kontrollera projektens ekonomiska redovisningar till Arvsfonden
• delta i projektbesök och på plats följa upp projektmedlens användning
• utveckla och följa upp enhetens rutiner och praxis inom ekonomiområdet
Arbetet utförs självständigt men du kommer att ha ett tätt samarbete med enhetens övriga ekonomer, handläggare och administratörer.
Tjänsten innebär vissa resor inom Sverige.
Publiceringsdatum2017-09-15KvalifikationerDu har högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi och ett par års aktuell erfarenhet av relevant ekonomiarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av att redovisa och följa upp projekt . Goda kunskaper i officepaketet är en förutsättning.
Du är självständig och konstruktiv när du planerar och genomför dina arbetsuppgifter. Då rollen präglas av eget ansvarstagande ser vi gärna att du tar initiativ till att förbättra och utveckla arbetsområdet.
I rollen som projektekonom kommer du att ha kontakt med både interna och externa parter, varför det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera ekonomiska frågor på ett tydligt och enkelt sätt.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via
www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 2 oktober 2017.
Kontaktpersoner
Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 09 66
Nina Neby, controller, telefon 08-700 07 80
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.seKammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningKammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKammarkollegiet
AdressKammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm
KontorsadressBirger Jarlsgatan 16
Jobbnummer 3701096
Observera att sista ansökningsdag har passerat.