Projektcontroller till Ludvika kommun
Ludvika kommun / Controllerjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige Är du en erfaren controller eller projektledare?
Har du vana av att utveckla projektprocesser?
Då kan du vara den vi söker!
Arbetsplatsen
I Ludvika kommun erbjuds du nu ett spännande jobb som projektcontroller!
Här arbetar du för hela kommunen samt dess bolag och blir den viktiga pusselbiten för att säkerställa kvalitén på de projektprocesser som bedrivs ute i verksamheterna. Tjänsten är kommunkoncernövergripande med placering inom verksamhetsområde ekonomi där dina närmaste kollegor är ett glatt gäng som gillar varandra och att bidrar till mervärde för invånarna i Ludvika kommun. Kontaktytorna för denna tjänst är breda så väl inom kommunens samtliga verksamheter till de bolag som finns inom kommunkoncernen.
Om kommunen och kommunkoncernen
Ludvika kommun är en otrolig plats att leva, bo och arbeta på. Som arbetsgivare sträcker vi oss genom ett stort antal yrken här arbetar vi alla efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas.
Ludvika kommun har en del av kommunens verksamhet i bolagsform där kommunen har bildat en koncern med det helägda Ludvika kommun Stadshus AB som moderbolag. Bolaget är ska på övergripande nivå samordna de kommunala bolagens verksamhet. Motivet för kommunens ägande av bolaget är att ge kommunen en tydlig ägarroll vad gäller bolaget samt möjlighet till strategisk koordination för kommunplanering.
Arbetsuppgifter
Som projektcontroller hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att tillsammans med kollegor och verksamheter utveckla kommunkoncernens projektprocess och metodik samt hur projekt som arbetsform kan användas mer effektivt. Du är vår framtidsutvecklare inom arbetsformen projekt och kommer att arbeta brett över hela kommunkoncernen tillsammans med kunniga projektledare, projektägare och utförare.
Du stödjer verksamheterna i processkedjans alla led så som; upphandling, genomförande, ekonomi, uppföljning och kommunikation. Du kvalitetssäkrar projektarbetet med budget, prognos och kalkylering. Du har en viktig roll vad gäller budget- och rapporteringsprocessen där du är stöd i kalkylering till projektledare inom olika projekt.
Att du förmedlar dina kunskaper är givet för att öka kunskaperna inom det ekonomiska området där du medvetandegör och påvisar samband.
Du rapporterar till närmaste chef men det ingår också i uppdraget att rapportera till kommunledningen liksom bolagsstyrelserna i koncernen.
Kvalifikationer och erfarenhet
Du som söker har en ekonomi-examen på högskolenivå eller motsvarande samt utbildning inom projektledning.
Vi ser att du utöver din utbildning tidigare har arbetet med projektstyrning och projektledning, gärna i större infrastrukturprojekt. Din erfarenhet av processtyrt arbete är mycket god och du har kunskaper inom systemförvaltningsmodeller exempelvis PM3.
Du vet vad förändringsarbete är och har erfarenhet av att arbeta med det. Här kommer din goda ledarerfarenhet väl till användning.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat eller har erfarenhet och kunskap om vad det innebär att arbeta i en politisk styrd organisation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift.
Publiceringsdatum2022-03-08Dina personliga egenskaperFör att lyckas i den här rollen krävs det att du har en affärsmässighet, där fokus ligger på att se till att processen och modellen för projektarbete följs och att hålla koll på kostnader, intäkter och effektivitet ur ett ekonomiskt perspektiv. Till detta kompletterar du ditt ledarskap som präglas av engagemang och delaktighet. Du vet vad som krävs för att nå uppsatta mål och motiverar andra samt ger dem förutsättningar för att lyckas.
Din problemlösande förmåga är mycket god och har strategier för att bryta ner komplexa frågor för att lösa komplicerade problem.
Du har ett mindset som är strategiskt och ditt perspektiv är brett. Du har förmåga att se långsiktigt, förstå eventuella konsekvenser och kan anpassa dina handlingar därefter.
Eftersom kontaktytorna för den här tjänsten är många, interna som externa ställs det krav på att din kommunikation är tydlig, säkerställande av att ditt budskap når mottagaren och att förväntningarna är klara för alla parter.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Övrig information
Denna tjänst är placerad i säkerhetsklass, vilket medför säkerhetsprövning. Krav på svenskt medborgarskap samt godkänd säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning.
Upplysningar
Chef: Åsa Grans, 0240-862 23
Arbetstagarorganisation: Vision, Akavia nås via växeln 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 27/3. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast kontant lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Jobbnummer 6414773
Observera att sista ansökningsdag har passerat.