Projektassistent / Inköpsassistent
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vi söker nu en projektassistent / inköpsassistent till vår kund Siemens AB som ligger i Upplands Väsby. Se mer information kring företaget på www.siemens.se
Tjänsten
Du kommer att arbeta som konsult på ett längre uppdrag som projektassistent / inköpsassistent hos Siemens. Det är ett föräldravikariat på minst 14 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Publiceringsdatum2011-01-24Dina arbetsuppgifterI arbetet som projektassistent / inköpsassistent kommer du att assistera projektledarna i de olika pågående projekten. Du kommer att ha många kontakter med leverantörer, säljare och kunder i din roll. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av följande:
• Inköp och leveransbevakning av material och tjänster till de olika projekten
• Exportkontroll på inköpta produkter och tjänster
• Vid behov driva egna mindre projekt
KvalifikationerFör tjänsten som projektassistent / inköpsassistent vill vi att du har följande bakgrund:
• Gymnasieexamen alternativt högskoleutbildning
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna erfarenhet av projektverksamhet
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal som skrift. Fördelaktigt om du även har kunskaper i tyska.
• Meriterande om du har erfarenhet av SAP
Som person är du positiv, utåtriktad och ansvarsfull. Du har lätt för att samarbeta och ha många externa kontakter i ditt arbete. Det är också av vikt att du trivs med att sätta dig in komplexa problem och finna lösningar samt att du trivs med att arbeta självständigt.
Om du är intresserad av tjänsten som projektassistent/ inköpsassistent tveka inte att skicka in din ansökan omgående! Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vi har inte möjligheten att ta emot ansökningar per brev. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Arbetstider och omfattningHeltid 40 tim/v / Start mars - maj 2012
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktEva-Lotta Hedenius (Rekryterare), 08-586 22 723
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 830815
Observera att sista ansökningsdag har passerat.