Projektassistent
Samres Aktiebolag / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Samres Aktiebolag i Helsingborg,
Lund,
Göteborg,
Skövde,
Ludvika eller i
hela Sverige Projektassistent med ambitioner att växa sökes till Samres AB!
1 tjänst med placering på Samres AB kontor i Helsingborg
Vi söker dig som vill anta en utmaning och som med tiden vill ha en ledande befattning på Samres!
Som projektassistent till personer i företagsledningen, får du inblick i det strategiska och operativa ledningsarbetet. Samtidigt som du kommer att vara en del i chefens prioriterade projekt kommer du även att få ansvara för- och driva ett antal egna delprojekt som kräver eget beslutsfattande.
Arbetsuppgifterna är mångfacetterade med bland annat offertarbete, planering för nyetablering av verksamheter, analys och utveckling av våra tjänster, verksamhetsutveckling samt deltagande på ledningsgruppsmöten.
Du kommer att stödja våra chefer i deras operativa och strategiska aktiviteter, både inom landet och utomlands, då vi finns i Sverige, Norge, Estland, Moldavien samt Senegal och kan komma att vistas under perioder på andra driftenheter än stationeringsorten.
Arbetet ger en omfattande inblick i verksamheten och är en mycket bra grund för en framtida ledarroll på någon av Samres etableringsorter.
Erfarenhet och egenskaper
Vi söker en driven person med höga ambitioner, antingen nyutexaminerad eller med 1-2 års arbetslivserfarenhet. Du vill lära dig mycket och bidra på ett konkret sätt till Samres fortsatta utveckling. Du ser dig själv i någon ledningsposition på Samres inom ca 1-2 år och är öppen för att flytta dit funktionen finns.
Du har en akademisk bakgrund gärna med examen inom ekonomi, teknik, juridik eller logistik/transport. Du är flytande i engelska och svenska.
För rollen krävs hög social kompetens och en mycket god analytisk förmåga. Som person är du prestigelös och lösningsorienterad. Du har en mycket hög arbetskapacitet och får saker och ting gjorda. Det är meriterande med internationell erfarenhet. Om du är kreativ, har entreprenörstänkande, kan och vågar agera självständigt, arbeta på ett kundorienterat sätt och är redo att anta nya utmaningar vart de än uppstår, då är du en perfekt kandidat för denna tjänst.
Generellt:
• Centralt för tjänsten är att kunna ansvara för och driva projekt med gott resultat
• Centralt för tjänsten är att arbeta processorienterat
• Centralt för tjänsten är att implementera och driva förändringsprojekt med gott resultat
• Kommande utmaningar kan innebära att arbetsleda andra
IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i officepaketet (Krav)
• Erfarenhet av att arbeta i Visio, ritverktyg för processer (Meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i och redigera, lägga upp och skapa bibliotek mm i Sharepoint (Meriterande)
Vi erbjuder
Projektassistenttjänsten är en heltidstjänst på tillsvidarebasis med start snarast. Stationering är Samres driftenhet i Helsingborg.
Publiceringsdatum2016-02-10Så ansöker duDu ansöker genom att skicka ditt CV samt personliga brev till
sofia.gidoff@samres.se . Var noga med att få med kontaktuppgifter i form av både mailadress, telefonnr samt bostadsadress.
Vi ser gärna att du ansöker snarast, dock senast 2016-02-29.
Ansvarig rekryterare är Samres HR-chef, Sofia Gidoff som nås på email
sofia.gidoff@samres.se .
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Månadslön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Projektassistent
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sofia.gidoff@samres.seKontaktSofia Gidoff, HR-chef 046-2725256
sofia.gidoff@samres.seFöretagSAMRES AKTIEBOLAG
AdressSAMRES AKTIEBOLAG
Grenadjärgatan 10
25453 Helsingborg
KontorsadressGrenadjärgatan 10
Helsingborg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 046-2725256
E-postadress:
sofia.gidoff@samres.se Jobbnummer 2664230
Observera att sista ansökningsdag har passerat.