Projektadministratör till Swedavia
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Sigtuna
2018-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Projektadministratör till Swedavia" (publicerad 2019-11-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Nu finns ett ledigt uppdrag som Projektadministratör till Projekt t5 2050 UPA till Swedavia på Arlanda Flygplats där den utvecklande solen alltid lyser oavsett årstid. På Swedavias flygplatser möter du hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Swedavia ser att olikheter och mångfald berikar och ser det som en förutsättning för framtida utveckling som hållbart företag.
Vi söker nu en Projektadministratör som ska ingå i huvudprojektets stab och stötta projektledarna i administrativa frågor. Du blir anställd av Adecco och uthyrd som konsult till Swedavia. Tjänsten har en omfattning på 100 % med start från årsskiftet 2018 och beräknas pågå tom 2022.
Om Swedavia
Den ökande trafiken på Arlanda har skapat ett behov av att utveckla flygplatsen i takt med marknadens krav och Swedavia genomför just nu en stor utbyggnad av Arlanda. Utbyggnaden sker i etapper fram till 2040 för att klara av den beräknade kapaciteten i framtiden. Flygplatsen har valt att samla ett antal strategiska projekt under samma program (Utvecklingsprogram Arlanda) för att projekten har ett nära samband och påverkan på varandra. Programmets effektmål är att möjliggöra för framtida trafikökning och därmed öka intäkter i flygplatsens operativa och kommersiella affärer samt bidra till Swedavias övergripande mål. Ett projekt i utvecklingsprogrammet är T5 2050 som inkluderar en rad kapacitetshöjande delprojekt så som ny säkerhetskontroll, ny handelsplats och utbyggnation av en befintlig pir och delprojekt för atmosfärshöjande åtgärder, transferförbättringar och ersättningsytor för hyresgäster.
Publiceringsdatum2018-12-04Om tjänstenI rollen som projektadministratör kommer du bl.a. att vara administrativt stöd till huvudprojektledare och delprojektledare och kommer att hjälpa till att förvalta och vidareutveckla administrativa processer i projekten i enlighet med de rutiner som finns övergripande i utvecklingsprogrammet.
Du bidrar genom att ta fram material, faciliterar möten, skriva protokoll och andra dokument som berör projektet och är behjälplig vid stora projekt och arbetsmöten. Som projektadministratör administrerar du behörigheter och struktur i projektverktyget Antura där all dokumentation och uppföljning i projektet hanteras, du tar fram behörighetshandlingar till medarbetare och besökare och stöttar projektledarna med rapportering. Du uppdaterar och tillhandahåller organisationskartor, kontaktlistor, semesterlistor och mötesbokningar. Utöver detta bereder och dokumenterar du inköpsordrar till inköp samt hanterar fakturor.
Om dig
Vi söker dig som har en teoretisk gymnasieutbildning och tidigare har arbetat som projektadministratör eller liknande. Du gillar att jobba i projekt och har förmågan att röra dig mellan olika frågeställningar och har insikt i hur ett byggprojekt styrs. Du som söker har kommit i kontakt med projektekonomi.
Du är mån om att leverera med kvalitet och vet värdet av god service. Du trivs med kontaktytor på alla nivåer i en organisation och kan på ett pedagogiskt sätt anpassa ditt budskap till olika målgrupper.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska, är snabb och effektiv och har arbetat i Word, Excel och Powerpoint. Meriterande om du tidigare har arbetat med Visio, MS Project, Antura och IFS.
För att passa i rollen som projektadministratör hos oss har ett administrativt ordningssinne, god samarbetsförmåga samt förmåga att prioritera. Du är självgående, initiativtagande, serviceinriktad, nyfiken på nya saker, noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en föränderlig miljö med snabba förändringar och högt tempo och du motiveras av nya utmaningar och arbetsuppgifter.
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Karolina Mats,
karolina.mats@adecco.se eller 073-6847084
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-28345
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Hammarling
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA
KontorsadressDragarbrunnsgatan 42
Jobbnummer 4491769
Observera att sista ansökningsdag har passerat.