Projekt och utvecklingscontroller till försäkringsbolag

Xtra personal / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Xtra personal i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Södertälje eller i hela Sverige

Xtra personal

Publiceringsdatum
2011-09-12

Om företaget
För Xtra Offices konsult- och rekryteringsverksamhet söker vi en projket och utvecklingscontroller.
Xtra Office bemannar och rekryterar tjänster inom Ekonomi, Administration och Service.

Om företaget
Företaget är ett av Sveriges största försäkringsbolag och deras behov sträcker sig under sex till tolv månader.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta driva och medverka vid upprättandet och granskningen ( + kommentar och rekommendation) av beslutsunderlag (Business Case) inklusive framtagande/uppdatering av mallar för Business Case, analys och prognosarbete, stötta utvecklingsprocessen i nära samarbete med affärsområdeschefer/affärsutvecklare/portföljansvarig, koordinera och administrera nya och pågående aktiviteter inom utvecklingsprocessen. Din målsättning är att kunden har en maximal effekthemtagning och avkastning av projekt- och förvaltningsregister samt att kunden även har förutsättningar att mäta och följa upp projekt- och förvaltningsregister.

Profil
Vi söker dig som har arbetat som business controller eller investerings controller i en tidigare tjänst. Du har även mycket goda kunkaper i MS Office samt goda kunskaper i Cognos och att bygga rapporter. Vi tror att du även har erfarenhet från förändringsarbete samt tidigare ledarerfarenhet i någon form. Det är också mediterande om du tidigare har jobbat på ett större bolag inom bank, finans eller försäkring.
Som person är du organiserad och strukturerad med en god förmåga att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du har ett analytsikt förhållningssätt och förmåga att se helheten. God förmåga att fatta beslut och att kunna uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Som konsult hos Xtra blir vi din arbetsgivare och du får tillgång till uppdrag hos våra kunder. För många uppdrag som går genom oss finns det även möjlighet att bli anställd direkt hos vårt kundföretag. Vidare får du en personlig konsultchef på Xtra Office och självklart är Xtra ett auktoriserat bemanningsföretag genom Almega. Vi ger bra anställningsvillkor.
Vi samarbetar även med underkonsulter.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående med start i mitten av oktober. Sista ansökningsdagen är torsdag den 15:e september, så sänd din ansökan till oss snarast möjligt!
Välkommen att besöka vår hemsida www.xtra.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-16
Ange följande referens när du ansöker: 653
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Alexander Adolfsson, 0721-775229

Företag
Xtra personal

Adress
Xtra personal
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg

Jobbnummer
1027197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Xtra personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Xtra personal: