Proffessionell telefonist
Repairshop Sweden AB / Receptionistjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Repairshop Sweden AB i Partille,
Göteborg,
Varberg,
Jönköping,
Skövde eller i
hela Sverige Vi på Repairshop är landets första riktiga servicekedja för cykel, moped och fitness utrustning med ett brett utarbetat service- och reparationsprogram för nästan alla på marknaden förekommande märken. Repairshop har varit verksamt som AB sedan 2006 och sysselsätter för närvarande ca 40 fastanställda. Under de kommande åren öppnar vi MINST 5 nya enheter om året runt om i Sverige.
Vi söker nu Professionell telefonist med brinnande tekniskt intresse och gärna kunskaper i affärssystemet Pyramid.
Publiceringsdatum2009-03-25Dina arbetsuppgifter• Alltid ha som mål att svara snabbt på inkommande samtal och detta med en varm och trevlig telefonröst.
• Boka tid för service åt kunder och svara på frågor angående ärendets status och kostnad.
• Ta emot kunders beställningar av reservdelar och tillbehör och besvara prisfrågor.
• På sikt, om specialisterna är upptagna - Genomföra en första felsökning för att avhjälpa enkla problem, samt ge kunden kontakt med en specialist vid behov.
• Skicka ut kataloger, användarmanualer, monteringsanvisningar.
• Ge kunden produktinformation och svara på frågor om olika funktioner.
• Besvara återkommande frågor, så kallade FAQ.
• Hantera reklamationer av produkter eller service.
• Hantera enklare fakturafrågor.
• Se till att det finns tekniska manualer, sprängskisser, och specifikationer tillgängliga för teknikerna.
• Ansvarar för inköp och logistik av reservdelar och tillbehör till de lokala Repairshop-enheterna.
• Hjälper teknikerna med beställningar av förbrukningsinventarier, förbrukningsmaterial, verktyg och arbetskläder.
• Stödjer teknikerna i frågor angående avtal, garantier, leverantörer, samarbetspartners och kunder.
• Färdigställa fakturera, kontrollera priser etc., så att den är klar för fakturering av serviceorder och levererade beställningar.
• Hålla hemsidan uppdaterad med nyheter, butiksinfo, manualer, FAQ, och så vidare.
• Uppdatera portalen för e-handel med bilder, priser, och produktinformation.
Bakgrund
• Gymnasieutbildning, eller annan relevant utbildning
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundmottagning
• Vana av arbete i affärssystem inkl. CRM.
• Bra ordningssinne är ett krav.
• Goda datakunskaper
Har du tidigare arbetat med affärssystemet Pyramid är detta en tung merit.
Dina egenskaper• Noggrann
• Strukturerad
• Stresstålig
Mer information hittar du på vår hemsida:
http://www.repairshop.seVill du veta mer kontakta Camilla Elgbratt på telefon 0708-67 98 00 (ring ENDAST vardagar mellan 12.30 - 14.30) eller via e-mail
camilla.elgbratt@repairshop.seSista ansökningsdag 2009-04-10 besked 2009-04-17 och tillsättning av denna tjänst görs sedan 2009-04- 24 eller snarast möjligt därefter då vårt nya kund och supportcenter skall öppna 2009-05-04- snabbt svar önskas därför.
Inkomna ansökningar hanteras löpande
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duVälkommen med din ansökan inkl. meritförteckning samt sedvanliga ansökningshandlingar till:
Repairshop
Att: AnnBritt Larsson
Järngatan 10
432 32 Varberg
Alt. via e-mail till
jobb@repairshop.seMärk kuvertet "Anställningsansökan Telefonist - 1st line"
FöretagRepairshop Sweden AB
AdressRepairshop Sweden AB
43232 VARBERG
KontorsadressJärngatan 10
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0340-520700
Jobbnummer 423434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.