Produktadministratör (PIM) till Edströms Verktyg

Poolia Sverige AB / Backofficejobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Nu har vi den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta i både en operativ och administrativ roll i en framåtsträvande verksamhet. Edströms Verktyg AB förstärker sitt team och söker nu efter en nyfiken och strukturerad Produktadministratör med tidigare erfarenhet inom PIM-system. Tjänsten är en direktrekrytering där du blir anställd av Edströms Verktyg AB med placeringsort i Jönköping. Urval och intervjuer sker löpande så du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM EDSTRÖMS VERKTYG
Edströms är en ledande leverantör av Maskiner, Verktyg och Service till svensk industri och byggsektorn. Vi är ett Jönköpingsbaserat familjeföretag som förser hantverks- och industrikunder över hela Sverige med verktyg och förnödenheter. Vi har en stark framtidstro och satsar nu för att ytterligare stärka vår digitala position inom e- handel och uppkopplade lagermaskiner som sätter våra kunders behov och önskemål i främsta rummet. Läs gärna mer om oss på vår hemsida https://www.edstroms.com/verktyg/

OM ROLLEN SOM PRODUKTADMINISTRATÖR - PIM
I rollen som Produktadministratör är din främsta uppgift att operativt arbeta och upprätthålla verksamhetens produktadministration och arbeta i det befintliga PIM-systemet Inriver. Du kommer ansvara för att ta fram och administrera nödvändig och kommersiell information kring samtliga av Edströms Verktygs produkter samt förbereda den administrativa biten inför att din kollega publicerar produkterna på verksamhetens web och e-handel. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att administrera beskrivningar av verksamhetens produkter samt uppdatera information vid utveckling av produkterna. I din roll är det även av vikt att ständigt hålla dig uppdaterad kring vad som händer på marknaden inom verksamhetens olika produktsegment.

På Edströms Verktyg AB blir du en del av ett härligt prestigelöst team som tillsammans vill driva försäljning och förbättringar framåt. Här får du en möjlighet att tillsammans med dina kompetenta kollegor påverka produktsegmentet i en verksamhet med korta beslutsvägar. I denna roll arbetar du nära verksamhetens e-handelskoordinator, produkt- och segmentansvarige samt även VD och inköpsavdelning.

VI SER GÄRNA ATT DU HAR:
• Erfarenhet eller kunskap inom verktyg och förnödenheter kopplade till bygg och industri.
• Tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter i en administrativ roll.
• Goda kunskaper i affärssystemet Inriver eller liknande PIM-datasystem.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Grundläggande kunskaper i Photoshop

VEM ÄR DU?
Som person är du nyfiken, prestigelös och trivs med att ta egna initiativ. Du brinner för branschens produkter och trivs bra i både en administrativ och operativ roll. Då vardagarna kan variera och se olika ut från dag till dag ställer det höga krav på din förmåga att kunna organisera, prioritera och vara självständig i din roll. Vidare har du ett inre driv och tycker du om att vara sambandet mellan flertalet kontaktytor.

BRA FÖR DIG ATT VETA
• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
• Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping.
• Du rapporterar till VD.
• Vid eventuella frågor: Kontakta Poolias Rekryteringskonsult Jonna Jonsson på 072-177 52 68.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655)

Arbetsplats
Edströms Verktyg AB

Jobbnummer
7601467

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: