Processansvarig
Pensionsmyndigheten Stockholm / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Stockholm i Stockholm,
Söderhamn,
Halmstad eller i
hela Sverige Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Vi informerar drygt sju miljoner pensionärer och pensionssparare och betalar ut pension till nästan 2 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare och finns på åtta orter i landet.
Vi gör pensioner enklare - för att alla ska kunna leva i nuet
Fondenheten ingår i Pensionsadministrationsavdelningen och ansvarar operativt för fond- och finansadministration, fondinformation, pensionsadministration, skuld- och kapitalförvaltning, samt verksamhetsutveckling inom dessa områden.
Publiceringsdatum2011-07-15Dina arbetsuppgifterSom processansvarig arbetar du främst inom fond- och finansadministration, men du har även uppgifter och ansvar inom något eller några av övriga verksamhetsområden. Kvalitetssäkring, upprätthållande av en betryggande intern styrning och kontroll samt verksamhetsutveckling är viktiga delar av rollen.
Du ska i ditt arbete leda och planera den löpande operativa verksamheten och stödja övriga medarbetare inom verksamhetsområdet. Tillsammans med enhetschefen och avdelningschefen driver du angelägna förbättringar inom enhetens område, t ex. som projektledare.
Du har löpande kontakter med Riksgälden, kammarkollegiet och andra externa kapitalförvaltare samt fondförvaltare och banker. Samarbetet med övriga Pensionsmyndigheten är omfattande. Du rapporterar till enhetschefen.
Erfarenhet och utbildningAkademisk examen inom ekonomi är ett krav, gärna civilekonom. Du har flerårig erfarenhet av arbete inom den finansiella sektorn, särskilt inom fondadministration, kapitalförvaltning och/eller traditionell försäkring. Du har lång erfarenhet och djupa kunskaper inom minst ett av verksamhetsområdena. Arbetsledande erfarenhet eller erfarenhet av projektledning är meriterande.
Dina egenskaperDu är kvalitetsmedveten, drivande och tar initiativ till förbättringar inom ditt verksamhetsområde. Mycket viktiga egenskaper är förmåga att arbeta strukturerat, målinriktat såväl självständigt som tillsammans med andra. Du skapar engagemang och delaktighet i en grupp och har på så sätt lätt för att vägleda och stödja medarbetare i arbetet.
Du har god analytisk förmåga och hög stresstålighet. Du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift såväl på svenska som engelska.
Övrig informationTillsvidare anställning med tillträde enligt överenskommelse.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass vilket medför att säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att utföras.
Då rekryteringen påbörjas under semestertider kommer vi att ha en längre ansökningstid. Eventuella frågor om tjänsten kommer att kunna besvaras från den 8 augusti.
För mer information
För mer information om tjänsten kontakta Mats Öberg tel. 010- 454 23 50.
Fackliga representanter är Pierre Henhammar, Saco, 010-454 23 69 och Luis Alberto Benitez (tillgänglig från v.29-v.31), ST, 010-454 3301.
Välkommen med din ansökan
Du ansöker på
www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjansterDin ansökan vill vi ha senast den 27 augusti.
Ange diarienummer PSL 2011-65 i din ansökan.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duDu ansöker enbart via vår webb-plats
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-65
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktMats Öberg
FöretagPensionsmyndigheten Stockholm
AdressPensionsmyndigheten Stockholm
Box 38190
10064 Stockholm
KontorsadressHornsgatan 168
Stockholm
Jobbnummer 986130
Observera att sista ansökningsdag har passerat.