Processamordnare
Göteborg, Fastighetskontoret / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg, Fastighetskontoret i Göteborg Fastighetsnämnden ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling. Med markägarrollen som grund skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i Göteborg samt stärker Göteborgs roll som kunskapsstad. Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med i planeringen av Göteborgs framtid.
Fastighetskontoret har drygt 200 anställda med en bredd av kompetenser och erfarenheter. Vi strävar efter ökad mångfald och tror att människor presterar som bäst när både arbetsliv och privatliv får ta plats. Våga anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!
Publiceringsdatum2015-09-10ArbetsuppgifterStaden står inför spännande utmaningar i form av stora stadsutvecklingsprojekt. Fastighetskontoret har en viktig roll i dessa projekt. Som processamordnare kommer du att samordna, förvalta och utveckla verksamhetsprocesser kopplade till IT-stöd. Verksamheten digitaliseras i allt högre grad vilket innebär spännande möjligheter men också ökande krav på överblick och samordning, du blir en "spindel i nätet."
Du kommer att tillhöra GIS- & IT-enheten som i dagsläget består av sju medarbetare. Tillsammans med dina kollegor deltar du i enhetens gemensamma uppdrag. Viss del av tjänsten kommer även omfatta generellt IT-support till övriga kontoret, så som introduktioner i våra IT-system mm. Du kommer att arbeta nära verksamheten och dessutom vara en del av den spännande stadsutveckling som Göteborg nu står inför.
KvalifikationerVi tror att du antingen har du läst IT-kurser på universitet och har ett stort intresse och erfarenhet av samhällsbyggnadsfrågor, eller också har du en högskoleutbildning inom samhällsbyggnadsområdet med intresse och erfarenhet av IT-frågor. Har du dessutom några års erfarenhet av arbete med samordning, projektledning, kravarbete är detta meriterande för tjänsten. Du har goda kunskaper i geografiska informationssystem (GIS) och har kunskaper om funktioner och uppbyggnad av IT-stöd.
Tjänsten ställer krav på att du är lyhörd för verksamhetens behov och har en förmåga att planera, samordna och utveckla verksamheten. För detta krävs det att du analytisk och har du en god samarbetsförmåga; du får folk med dig och du får saker att hända. Som processamordnare på GIS- & IT-enheten innebär det att du arbetar självständigt, tar egna initiativ och tar nödvändiga kontakter för att driva verksamhetsprocesserna framåt.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
(#LI-post)
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-01
Ange följande referens när du ansöker: A500257
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonas Rönnqvist, Chef GIS- och IT-enheten 031 368 11 54
jonas.ronnqvist@fastighet.goteborg.seFacklig kontaktEwa Jonassen, Vision 031-3681181
ewa.jonassen@fastighet.goteborg.sePeter Öste, SACO 031-368 10 23
peter.oste@fastighet.goteborg.seFöretagGöteborg, Fastighetskontoret
AdressGöteborg, Fastighetskontoret
Box 2258
40314 Göteborg
KontorsadressPostgatan 10
Jobbnummer 2424147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.