Processägare Payroll

Accountor AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor AB i Stockholm, Linköping, Västervik, Karlskoga, Jönköping eller i hela Sverige

Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group. Våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en - helt eller delvis - outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning, Digital Leverantörsfaktura- och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi ca 90 medarbetare och i koncernen närmare 2300 anställda. Våra Sverigekontor finns i Stockholm, Karlskoga, Jönköping och Karlskrona. Våra Kunder utgörs fram för allt av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor OY.Arbetsbeskrivning

Till ett växande bolag söker vi nu dig som har erfarenhet från projektledning och processarbete avseende outsourcing av lönetjänster. Ditt huvudansvar kommer ligga på att arbeta fram HUR utför vi lönetjänsten på bästa sätt.Din roll kräver nära samarbete med solutions, sälj och övriga avdelningar, men mest av allt Kunden. Du ansvarar för en god planering vad gäller start av nya kunder och du genomför själva implementationsprocessen. 

Ansvarsområden

Paketering och prissättning av tjänst till kund

Omvärldsbevakning

Produktkunskap; samordning av utbildning och kompetensutveckling för konsulterna

Processutveckling; kartläggning och kvalitetsuppföljning för lönetjänsten

Säljstöd - sambesök vid behov, offert- och avtalsstöd, förstudier

Systemstöd - utvärdering och uppsättning av systemplattformar

Leverantörskontakter

Projektledning

Certifiering av lönekonsult som arbetar i Agda samt egen certifiering hos leverantör

Underhåll av demosystem

Underhålla kundmanualer

Kvalifikationer och egenskaper

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/lön eller annan likvärdig utbildning. Dokumenterad erfarenhet av löneprocessen samt god kunskap om Hogia/Agda's lönesystem är mest tongivande i denna rekrytering, minst 5 års erfarenhet krävs. Goda kunskaper i Office-paketet och goda kunskaper i engelska.

Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:

Noggrann, strukturerad och förmåga att prioritera.

Målfokuserad, jobbar mot och stimuleras av uppsatta mål.

God kommunikatör, analytisk och stark relationsbyggare.

Vara kundorienterad och arbeta enligt devisen "kunden är kung" (service).

Mycket god administrativ förmåga: ordning och reda.

God förmåga att snabbt sätta sig in i och tillämpa IT-system inkl grundläggande Office-kunskaper.

Publiceringsdatum
2014-01-29

Om företaget
Vad kan företaget & rollen erbjuda dig? Din framtida arbetsgivare är en stor internationell koncern med möjligheter. Varumärket har en planerad potential och företaget har bra tillväxtplan. Du kommer att få en viktig roll med många sociala kontaktytor i en dynamisk och händelserik miljö, ingen dag är den andra likJ Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och tillgång till vår förmånsportal Flexpay. Vi har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension.

Frågor och kontakt

Ansök gärna redan idag men senast den 15 februari 2014. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Head of Payroll, Irene Nordlund 08-506116 54

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Accountor AB

Adress
Accountor AB
Box 1126
11181 Stockholm

Jobbnummer
1764075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor AB: