Process Operator Specialist med IT bakgrund

The Nielsen Company / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Nielsen Company i Stockholm

The Nielsen Company är ett globalt informations- och medieföretag med ledande marknadspositioner och välkända varumärken inom marknadsinformation, medieinformation, online- och mobilundersökningar. Det privatägda företaget är verksamt i mer än 100 länder med huvudkontor i New York, USA. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 70 anställda. Mer information finner du www.se.nielsen.com.
Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där idéer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands.
Nielsen arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor t.ex. vad gäller löner, föräldraledighet och chefstillsättning. Nielsen eftersträvar mångfald på arbetsplatsen och ser gärna sökande med annan etnisk bakgrund än svensk.
Till vår avdelning Nordic Data Center söker vi en Process Operator Specialist med IT bakgrund. Du kommer att ingå i ett team på fyra personer och rapportera till Fulfillment & Delivery Leader.
Tjänsten innebär att du blir involverad i många olika arbetsuppgifter. Det innebär bl.a. att inhämta försäljningsdata (s.k. scanning data) från Svenska dagligvaruhandelns kedjor, hantera leveranser för ett eller flera länder i Skandinavien, samt delta i projekt för att optimera vårt produktionsflöde. Du kommer att arbeta både självständigt och i team tvärs Nordiska länder.

Publiceringsdatum
2010-08-27

Dina arbetsuppgifter
• Mottaga och validera scanning data från kedjorna i Svenska Dagligvaruhandel.
• Kontakta kedjorna om scanning data inte skickats till oss och lösa tekniska problem vid dataöverföring.
• Ansvara för produktionen i ett eller flera Nordiska länder. Detta innebär framför allt planering av veckans produktion i samarbete med lokala avdelningar.
• Lösa systemtekniska problem som uppstår akut under produktionen. Detta inkluderar att kunna felsöka, eskalera och kommunicera åtgärdsplan till användare.
• Fungera som Produktionsspecialist och hjälpa de lokala teamen med att identifiera icke-optimala processer. Detta omfattar anpassning och genomförande av nya tillämpningar och mindre programmeringsuppgifter.
• Analysera fel som uppstått under produktionen, hitta bakomliggande orsak och lägga fram förslag som förhindrar att felen upprepas.
Arbetet kommer huvudsakligen att ske under normal kontorstid men en del arbete på kvällar och/eller helger måste förutses.
Bakgrund
• Eftergymnasial påbyggnadsutbildning inom IT 
• 3-5 års erfarenhet från en anställning som IT support eller administration/produktion där IT är ett väsentligt element.
• Goda kunskaper i Office-paketet samt Access eller andra DB verktyg. Gärna kunskap i DOS, batch-filer och ett programmeringsspråk t. ex. SAS, C++ eller Visual Basic.
• Goda engelska- och svenskakunskaper (tal och skrift). Du kan kommunicera  med kollegor i Norge och Danmark på "skandinaviska".
• Erfarenhet av att leda projekt är meriterande.
• Erfarenhet av att utveckla, uppdatera och dokumentera arbetsflödet är en förutsättning.
Personlig profil
Vi söker dig som är en drivkraft i din arbetsgrupp, har ett proaktivt arbetssätt och som gärna tar egna initiativ samt ett stort ansvar för ditt och teamets arbete. Som person är du positiv och engagerad samt van att anpassa dig till nya förutsättningar. Du är även mycket noggrann, har siffersinne och öga för detaljer. Du är analytisk och inte rädd för att utmana kollegor och existerande arbetsrutiner. Du är självständig och välorganiserad samt presterar hög kvalitet även under stress. Prestigelöshet och att hålla en hög servicenivå är en självklarhet för dig. Du har lätt för att samarbeta och är duktig på att kommunicera med olika avdelningar och kollegor.

Arbetstider och omfattning
Arbetstid: Heltid, 100 % (37,5 timmar/vecka) Anställning: Tills vidare Tillträdesdatum: Omgående (eller enligt överenskommelse) Sista dag att ansöka är 7 September 2010. Vi läser ansökningar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt! OBS! Endast ansökan via vår hemsida: http://www.se.nielsen.com Vill du veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Fulfillment & Delivery Leader Yvonne Berling, yvonne.berling@nielsen.com, telefon +46 708 604826 eller Kristina Solbreck, Head of Human Resources, kristina.solbreck@nielsen.com, telefon +46 8 453 25 00.

Ersättning
Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling! Du kommer att ingå i ett team med positiva och engagerade kollegor. Besök gärna vår hemsida för mer information om företaget: http://www.se.nielsen.com Läs mer om vårt erbjudande under karriär på hemsidan: http://www.se.nielsen.com/careers/index.shtml

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
The Nielsen Company

Adress
The Nielsen Company
BOX 17520
11891 STOCKHOLM

Jobbnummer
719810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från The Nielsen Company

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Nielsen Company: