Praktikhandledare - Markaryd

ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Markaryd
2017-05-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Praktikhandledare - Markaryd" (publicerad 2017-07-04) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Markaryd, Osby, Örkelljunga, Hässleholm, Perstorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ABC kraften i Markaryd, Osby, Örkelljunga, Hässleholm, Älmhult eller i hela Sverige

ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.

Praktikhandledare - Markaryd
Tjänstens innehåll i huvudsak
De människor vi möter i detta uppdrag har kortare skolgång än 6 år eller ingen skolgång alls. Många saknar en yrkesinriktning och har behov av yrkesorienterande insatser, andra har tidigare yrkes- och arbetslivserfarenhet som de behöver omsätta i svenska förhållanden via praktik med språkstöd.
Ditt uppdrag är att UTVECKLA och förbättra människornas kunskaper i svenska språket samt förmedla en klar bild av det svenska samhället och hur den svenska arbetsmarknaden är uppbyggd och fungerar. Uppdraget handlar om att ge en orientering i arbetslivet.
Formell kompetens
Observera att nedanstående är krav från vår uppdragsgivare.
Praktikhandledare
Handledare med erfarenhet av att:
1. Kartlägga arbetssökande inför praktikplacering
2. Ackvirera praktikplatser
3. Matcha arbetssökande mot praktikplats
4. Introducera arbetssökande på praktikplatsen
5. Följa upp praktiken.
6. Data/dokumentationsvana eftersom dator är ett arbetsverktyg i tjänsten.
Önskvärda meriter
Kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan
Ansökan via vår hemsida www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras Koordinator Birgitta Bengtsson:
Tfn:076-1810653
Mail: birgitta.bengtsson@abckraften.se

Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Ta chansen till ett utvecklande jobb i ett dynamiskt och expansivt företag!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-05-31

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ABC kraften

Adress
ABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Fristadstorget 8A

Jobbnummer
3530381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ABC kraften

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ABC kraften: