PPC/SEM/Paid Social - konsult till snabbt växande B2B byrå
Brightvision / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brightvision i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige Brightvision är en Lead Generation byrå som accelererar försäljningen på Teknik och IT företag inom B2B genom innovativa kampanjer, både via Outbound och Inboundkampanjer. Vi jobbar med många av världsledande företag inom teknik/IT som tex IBM, Oracle, HP, Microsoft samt ytterligare ca 50 kunder.
Vårt digitala konsultteam växer och därför söker vi nu en:
PPC/SEM/Paid Social - konsult
Som PPC/SEM konsult ansvarar du för att driva trafik via betalt media, till våra uppdragsgivares olika kampanjer. Ditt ansvar är att hitta effektiva och smarta lösningar för att göra detta så effektivt som möjligt, Du kommer få diskutera olika lösningar på upplägg med marknadschefer inom B2B, som är vår kundgrupp av uppdragsgivare. För att trivas i denna roll bör du vara en person som har ett stort intresse för digital marknadsföring och "Paid Media" med ett par års erfarenhet av området. Du behöver också trivas i en snabb och driven miljö där du snabbt får stort ansvar för olika former av kundprojekt och kampanjer och förväntas ta initiativ själv. Därför söker vi nu en riktigt styv SEM/PPC konsult som dessutom är en "ödmjuk vinnarskalle", dvs att vara prestigelös, ta hjälp av teamet men ändå göra allt för att nå målen för kampanjen, på tid och budget, och på ett sätt som känns förstklassigt av kunderna.
I denna roll kommer du att:
Skapa, implementera, spåra, analysera och optimera SEM/PPC/Paid Social kampanjer för kunder
Använda optimeringsverktyg (och kunskap om detta är meriterande)
Stöd vid offertframtagning till nya kunder
Upprätthålla veckobaserad rapporteirng till kunder och ledningsgrupp
Genomföra återkommande vecko och månad social media reklam analys och kampanj optimeringar
Mäta och utvärdera kampanjer på regelbunden basis.
Leverera analys och insikter för att hjälpa team att optimera initiativ för sociala medier
Samarbeta med andra delar på Brightvision för att skapa integrera kampanjer
Håll dig uppdaterad med nya sociala trender och test flaggskepp och / eller beta-produkter för strategiska konton
För att passa för rollen behöver du
Vara väldigt intresserad av digital marknadsföring/Paid Media och därför hela tiden vilja utveckla dig och lära dig nya saker
Tycker att IT/Tech/mjukvarubolag inom B2B är riktigt spännande uppdragsgivare att få jobba med
Har jobbat digital marknadsföring och har ca 2-3 års erfarenhet inom SEM/PPC
Är strukturerad och får mycket gjort
Analytiskt lagd, älskar att följa upp på statistik för att ta de bästa besluten och är van användare av excel.
Ha en förmåga att få saker gjort, snabb och effektivt och jobba mot deadlines
Teamplayer - en vilja att hjälpa andra och få teamet att bli större än individerna
Trivas i ett högt tempo, i tvärfunktionell miljö där du jobbar med många olika människor
Alltid vilja få kunden att bli supernöjd och överträffa deras förväntninga
Det är inte heller fel om du gillar att spela Boule, äta kladdkaka eller sjunga karoeke på en afterwork då vi gillar det emellanåt så det är bra om du vill ha roligt på jobbet. På vårt instagram får du en liten känsla för dina eventuella framtida kollegor
https://www.instagram.com/brightvision_crew/Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-05-25Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJakob Löwenbrand 0708-64 59 67
FöretagBrightvision
AdressBrightvision
Nellickevägen 22
41263 Göteborg
KontorsadressNellickevägen 22, Göteborg
Jobbnummer 3521168
Observera att sista ansökningsdag har passerat.