Polismyndigheten söker handläggare av förvaltningsärenden till R

Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Butikssäljarjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Karlstad, Örebro, Skövde, Linköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgifts-behandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Nu söker vi handläggare av förvaltningsärenden för 6-10 månaders allmän visstidsanställning på deltid med placeringsorter: Falun eller i Karlstad



Publiceringsdatum
2017-11-06

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen och ordningslagen. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstaganden, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och myndigheter. Gällande vissa arbetsuppgifter ingår praktisk vapenhantering. Arbetet kan stundtals vara tungt och fysiskt krävande. Resor ingår i tjänsten och därav är det krav på B-körkort och körvana.


Kvalifikationer
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Gymnasieexamen
• Kvalificerad administrativ yrkeserfarenhet minst ett år
• God datorvana då handläggningen är digitaliserad
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i engelska
• B-körkort

MERITERANDE
• Kunskaper i förvaltningslagen
• Handläggning av myndighetsärenden
• Jägarexamen

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi ser att du är:
• Serviceinriktad och ge ett förtroendefullt intryck både muntligt och skriftligt.
• Ha en god förmåga att samarbeta både internt och externt
• Kunna arbeta självständigt med hög kvalité, även under hög arbetsbelastning
• Ansvarstagande och kvalitetsmedveten
• Strukturerad och noggrann
• Flexibel - du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter
• Ha förmågan att prioritera

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Anställningen är en visstidsanställning på deltid. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV senast 2017-11-10 . Uppge i din ansökan vilken ort/orter du vill arbeta på. Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format. Din ansökan skickas via e-post till den registrator-mailen för den rättsenhet som du vill arbeta för. Skriv diarienumret i ärenderaden. Ditt för- och efternamn ska vara angivet i mailet, det räcker inte med att uppgifterna finns i bilagorna.

Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med HR-konsult Anna Waltré (anna.waltre@polisen.se).

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, upphör: 6-10 månaders allmän visstidsanställning på deltid med placeringsorter: Falun eller i Karlstad.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-10
Ange följande referens när du ansöker: C16175/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Eriksson christian-t.eriksson@polisen.se 070-2714492

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3785585

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: