Polismyndigheten söker en senior HR-konsult till i Malmö

Polismyndigheten, Polisregion Syd / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd i Malmö, Vellinge, Lund, Kävlinge, Trelleborg eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndighetens uppdrag är att minska brottsligheten och öka tryggheten i samhället. Myndigheten består av ca 35 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner och ett antal nationella avdelningar där HR-avdelningen är en av dem.

HR i region Syd har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsgivarutveckling, arbetsmiljö, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Syd leds av en HR-chef och två gruppchefer och består av ca 20 medarbetare. Inom HR Syd finns HR-konsulter, HR-partners samt HR-specialister med olika inriktningar.

Polismyndigheten växer! Vi söker nu en erfaren HR-konsult som vill vara med på vår tillväxtresa och i utvecklingen av Sveriges största myndighet som en attraktiv arbetsplats. Det här är en möjlighet för dig som har mångårig erfarenhet av HR-arbete och som i ett nytt uppdrag som HR-generalist vill göra skillnad tillsammans med andra.

Publiceringsdatum
2023-08-07

Arbetsuppgifter
Vi tror på dig och din förmåga och därför ger vi dig ett stort utrymme i din roll som HR-konsult. Vårt huvuduppdrag är att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Som HR-konsult är du, tillsammans med dina HR-kollegor, en viktig del i detta arbete. I rollen som HR-konsult arbetar du brett med både strategiska och operativa frågor inom hela HR-området som exempelvis kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Du kommer vara regionalt sammanhållande för olika uppdrag och vara ett stöd för dina HR-kollegor och våra chefer i olika HR-frågor. I uppdraget ingår även att hålla utbildningar samt att genomföra workshops.

Arbetsuppgifterna kräver att du agerar med stor grad av personlig mognad och integritet. Som HR-konsult har du en god analytisk förmåga, ett coachande förhållningssätt samt ett självständigt driv. Du kommer ha ett nära samarbete med kollegor och verksamhetens chefer där din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer är av största vikt.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• akademisk utbildning inom HR-området alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• flera års erfarenhet av HR-arbete varav minst tre års erfarenhet av liknande HR-arbete i närtid
• erfarenhet av att utgöra ett proaktivt och verksamhetsnära stöd gällande samtliga delar i ARUBA-processen
• erfarenhet av att driva, leda och följa upp projekt och processer
• erfarenhet av att omsätta samt implementera HR-processer i verksamheten
• mycket goda kunskaper i svenska både i tal och skrift
• goda kunskaper i Office-paketet.

Det är meriterande om du utöver ovan har:
• arbetat med liknade arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbeten i större eller komplexa organisationer.

Dina personliga egenskaper
För att bli framgångsrik och trivas i rollen är det viktigt att du har en god helhetssyn, är du trygg och väl förankrad i din HR-roll samt tycker om mixen av strategiska och operativa frågor. Du tillämpar ett resultatinriktat och strukturerat arbetssätt och med en god pedagogisk förmåga kan du omsätta strategier till handling. Vidare ser vi att du är analytisk, har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och vidmakthålla dessa, har ett reflekterande och coachande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog och samarbeta.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personlig lämplighet egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: HR-konsult

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C150496/2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Syd

Kontakt
Information om rekryteringsprocessen lämnas av H
isabell.jakobsson@polisen.se

Jobbnummer
8008952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Syd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Syd: