Polismyndigheten söker administratör till vår reception i Maries

Polismyndigheten - Östra Skaraborg - / Receptionistjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Östra Skaraborg - i Skövde

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Vi söker nu en administratör reception till vårt team som är strukturerad, flexibel och trygg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polismyndigheten söker nu en administratör till vår reception i Mariestad. Din huvudsakliga arbetsort är Mariestad men det förekommer även tjänstgöring i andra delar av Skaraborg.
Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att du verkar både som administratör i vår Polismyndighets reception och som passhandläggare. I arbetet som administratör i receptionen tar du emot och registrerar polisanmälningar, besvarar frågor från allmänheten, diarieför inkomna handlingar, tar emot och lämnar ut hittegods och beslag, samt hanterar delgivningar. I arbetsuppgifterna ingår även att besvara telefonsamtal och e-post.
Arbetet som passhandläggare sker i direkt kontakt med besökare som uppsöker polisen för att ansöka om pass, nationellt ID-kort samt för att hämta ut resehandlingar. Som passhandläggare är du representant för myndigheten och handlägger i enlighet med gällande lagar och förordningar som t.ex. Passlagen, Passförordningen, Förordningen om nationellt ID-kort samt Förvaltningslagen.
Du blir myndighetens ansikte utåt och kan vara besökarens första kontakt med polisen. Du kommer möta människor som har råkat ut för svåra händelser. Våra besökare ska känna sig trygga och väl omhändertagna i kontakten med oss. Du ska kunna informera och vägleda och ge råd på ett enkelt och begripligt sätt. Varje kund ska bemötas objektivt utifrån sitt ärende.

Publiceringsdatum
2021-05-17

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Avslutad och fullgjord gymnasieutbildning
• Minst två års erfarenhet av arbete inom administration och service där du haft många externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten.
• Mycket goda datakunskaper och god vana av att jobba i Officepaketet.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B-körkort
Meriterande
• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis offentlig förvaltning, administration, paralegal eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant för arbetet.
• Erfarenhet av ha arbetat administrativt inom offentlig verksamhet
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Polismyndigheten
• Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning.
• Utomeuropeiska språkkunskaper
Personliga egenskaper
Större delen av arbetsdagen sker i frontdesk så vi söker dig som har en ett genuint intresse av att dagligen möta människor och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg i ditt bemötande.
Du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du flexibel och har en god förmåga att prioritera. Vissa situationer är pressade och stressade och det krävs då att du kan hantera dessa.
Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är en god kollega med förmåga att sprida trivsel och arbetsglädje omkring dig. Du är engagerad och driven och deltar gärna i arbetet med att utveckla metoder och arbetssätt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Läs gärna mer om tjänsten och ansök på Polisens webbplats: https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/polismyndigheten-soker-administrator-till-var-reception-i-mariestad/

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten - Östra Skaraborg -

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten - Östra Skaraborg -

Jobbnummer
5719049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Östra Skaraborg -

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Östra Skaraborg -: