PLM-konsult
Altegra Consulting AB / Datajobb / Stockholm
2025-10-08
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Altegra Consulting AB i Stockholm Om oss:
Altegra Consulting AB är ett dynamiskt och innovativt konsultföretag som specialiserar sig på Product Lifecycle Management (PLM). Vi erbjuder expertvägledning för att effektivisera processer, förbättra operativ effektivitet och förbereda för framtida utmaningar. Vårt uppdrag är att stärka organisationer med skräddarsydda PLM-tjänster som säkerställer hållbar tillväxt och långsiktig framgång i en ständigt föränderlig digital miljö.
Altegra Consulting AB, beläget i Kista, Stockholm, har ett starkt rykte för att leverera högkvalitativa PLM-lösningar. Vårt team av erfarna konsulter är specialiserade inom Siemens Teamcenter respektive Aras Innovator. Vi är stolta över vår förmåga att omvandla kundbehov till verkliga lösningar genom våra omfattande tjänster, inklusive systemintegrationer, migrationer och uppgraderingar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Arbeta med olika kunders PLM-system, främst Siemens Teamcenter.
Samarbeta nära kundens PLM Application Manager för att utföra applikationsutveckling och underhåll för att uppnå kundens affärsmål.
Delta i förvaltningsgruppen och arbeta nära tillsammans med affärsanvändare, utvecklare och systemägare vid FoU-avdelningen.
Förstå affärsbehov och skapa funktionella specifikationer eller detaljerade programmeringar.
Lära dig kundens PLM-lösning i detalj, inklusive felsökning av SQL och frågor, samt livscykeladministration för de olika komponenterna som är anslutna till systemet.
Felsöka och utveckla systemintegrationer tillsammans med utvecklarna.
Publiceringsdatum2025-10-08KvalifikationerHar en relevant eftergymnasial utbildning inom IT, teknik eller liknande område.
Flera års erfarenhet inom Teamcenter och relaterade PLM- system. Detta inkluderar både teknisk kunskap och praktisk erfarenhet av att implementera och stödja dessa system.
Förmåga att ge strategisk rådgivning till kunder, inklusive att identifiera affärsbehov och föreslå lösningar som förbättrar verksamheten.
Erfarenhet av att arbeta med agila metoder för mjukvaruutveckling.
Förmåga att leda och hantera komplexa projekt, inklusive att koordinera team, hantera tidslinjer och budgetar, och säkerställa att projektmål uppnås.
Har god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.
Erfarenhet av att utbilda och vägleda juniora konsulter och teammedlemmar, samt att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet.
Vad vi erbjuder:
Hos Altegra Consulting får du möjligheter till professionell tillväxt och utveckling samtidigt som du arbetar med innovativa projekt som driver kundernas framgång. Vi erbjuder nära samarbete med ledning och erfarna kollegor. Som ett litet, delägarägt företag har vi snabba beslutsprocesser som förenklar genomförandet av idéer och projekt. Hos oss är du viktig, och din insats har en direkt påverkan på företagets framgång och utveckling.
Hur du ansöker: Vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev till
ulrika.bjalkeskog@altegra.se senast den 22 oktober 2025.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-22
E-post:
ulrika.bjalkeskog@altegra.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Altegra Consulting AB (org.nr 556674-0840),
http://www.altegra.se Kronborgsgränd 7 (
visa karta)
164 87 KISTA
Jobbnummer 9547379