Platssamordnare på Saltsjöbadens sjukhus
Vardaga / Ekonomiassistentjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vardaga i Nacka,
Karlstad,
Säffle,
Motala,
Västerås eller i
hela Sverige Vi gör världen lite bättre, en människa i taget"
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Vardaga tillsammans med oss! Vi erbjuder äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Vardaga finns i hela Sverige. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och känna trygghet. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet betyder det att varje enskild person i alla våra verksamheter ska leva ett så gott liv som möjligt och bemötas med respekt. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som arbetarhos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.
Vi söker enPlatssamordnare till Saltsjöbadens sjukhus
Saltsjöbadens sjukhus är beläget i en vacker och anrik miljö vid Baggensfjärden strax intill Stockholms skärgård med havet som granne. Huset invigdes redan 1905. Vård- och omsorgsboendet på Saltsjöbadens sjukhus drivs av Vardaga i egen regi och erbjuder platser till personer över 65 år med beviljat biståndsbeslut. Vår främsta uppdragsgivare är Nacka kommun men vi erbjuder även platser till personer från andra kommuner i huvudsakligen Stockholms län. Utöver permanent boende erbjuder vi också korttids- och växelvård (soma/demens). Totalt harverksamheten 92 platser.
På Saltsjöbadens sjukhussätter vi bemötande och de boendes välmående i fokus. Verksamheten är bemannad med sjuksköterska och undersköterskor dygnet runt och har läkare på plats två dagar i veckan. För att kunna erbjuda en meningsfull tillvaro har vi ettbrett aktivitetsutbud. Det handlar om allt från extern underhållning i vår vackra salong och matsal till promenader vid vattnet och i parken samt träning såsom sittgymnastik och gångträning.
• Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via (
https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/)• Gruppchefer: varje våning har en Gruppchef som ansvarar för omsorgen på våningen och äromsorgspersonalens närmsta chef.Gruppchefen delar sin arbetstid mellan omsorg och administrativa uppgifter.
• Ung omsorg:vi har samarbete med företaget Ung omsorg vilket innebär att ungdomar 16-18 årarbetar i verksamheten på helger och då har sociala aktiviteter med de boende.
• Vardaga Väntjänst: volontärinsatser ärett viktigt inslagvår verksamhet. Att ha fler medmänniskor som kan möta de boende och som utifrån sitt eget intresse och förmåga utför aktiviteter är oerhört värdefullt.
Ditt uppdrag
I arbetsuppgifterna ingår att vara verksamhetens representant utåt mot kund och varaden som erbjuder och säljer våra platser. Detta innebär en kontinuerlig dialog med kommuners biståndshandläggare, med presumtiva boende och deras anhöriga. Du är den som sköter fakturering, kontering av fakturor samt inrapportering av statistik som berör beläggning. Utöver detta har du en samordnande funktion gällande verksamhetens aktiviteter och volontärinsatser. Du har ett nära samarbete med samtliga yrkeskategorier och rapporterar direkt till verksamhetschef. Du ingår i verksamhetens ledningsgrupp och bidrar utifrån din befattning till att driva och utveckla verksamheten.
Tjänsten avser: 100 % med arbetstid dagtid måndag-fredag
Publiceringsdatum2019-05-13Kvalifikationer• Du är trygg i och uppskattarmöten med kunder, uppdragsgivare och arbetskamrater.
• Du är en mycket god kommunikatör och har förmåga tillflexibilitet för att kunna nå en lösning och ge bra service.
• Du är strukturerad och har en god prioriteringförmåga. Du uppskattar såväl administrativt arbete som att representera verksamheten i möte medkund/uppdragsgivare och samarbetspartners.
• Du ser möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor.
• Du delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter till dina kollegor och ser som självklart att bidra till ett positivt arbetsklimat.
Du har god datorvana.Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav.
Har du tidigare arbetslivserfarenhet och/eller utbildning inom vård och omsorg är detta meriterande men är ej ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
En arbetsplats med engagerade medarbetare, god gemenskap, möjlighet att påverka och närvarande ledare som deltar i det dagliga arbetet. Våra medarbetare får kompetensutvecklingvia vår utbildningsenhet LÄRA. Vi har kollektivavtal med tjänstepension och erbjuder förmåner som friskvårds- och skobidrag.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Övrig informationLön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdag: enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
För mer information kontakta: Linda Wetterberg, verksamhetschef på tel:0733 775 692
Facklig kontakt:
Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobil: 076-621 73 30, Mail:
haralampos.kalpakas@vardaga.seVision, Magnus Sällström, Mobil:076-6217721, Mail:
vision@ambea.seKommunal, tfn 010-442 70 00
På Vardagas cirka 80 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Våra 7 000 medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea.
www.vardaga.se (
http://www.vardaga.se/)Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Wetterberg
linda.wetterberg@vardaga.se +46733775692
FöretagVardaga
AdressVardaga
Box 1565
17129 Stockholms län
KontorsadressBox 1565, Stockholms län
Jobbnummer 4784249
Observera att sista ansökningsdag har passerat.