Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning i Jönköping

Polismyndigheten Jönköping / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Jönköping i Linköping, Jönköping eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 33 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.
Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Jönköping är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.
Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av en gruppchef och 8 medarbetare vilka är placerade i Jönköping, Värnamo, Eksjö samt på polisens kontaktcenter i Nässjö. Vi söker nu en medarbetare på ett vikariat på minst ett år. Placering är inom polisområdet och kan innebära en del resor inom länet.

Publiceringsdatum
2022-08-16

Dina arbetsuppgifter
Som planerare i polisområde Jönköping arbetar du som ett stöd till polisområdets chefer, utredningssektion och lokalpolisområdena. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
• Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
• Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
• Administrera viss utbildning
• Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av personalplanering
• Erfarenhet av datoriserade planeringsverktyg
• God vana av Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B Körkort
Vi ser det som meriterande om du har:
Erfarenhet av personaladministration eller annat kvalificerat administrativt arbete
Erfarenhet av personalsystemen COPS och/eller Heroma
Erfarenhet av arbetsavtal
Erfarenhet av tidigare arbete med semesterlagen, föräldraledighetslagen och arbetstidslagen

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självständigt samt att du kan planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. Du fungerar som en knutpunkt mellan medarbetare och chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontakt
Sara Alving
Gruppchef Jönköping
073-0387171
sara.alving@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via 114 14.
Övrig information
Anställningsform: Vikariat till november 2023
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid med flex
Placering: Jönköpings län
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.ost@polisen.se senast den 19/8-2022. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A381.528/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A381.528/2022 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-19

Adress
Polismyndigheten Jönköping
Vallgatan 3-5
55118 Jönköping

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A381.528/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Vallgatan 3-5 (visa karta)
551 18  JÖNKÖPING

Ansökan
E-post: jobb.ost@polisen.se

Arbetsplats
Polismyndigheten Jönköping

Kontakt
Gruppchef Jönköping
Sara Alving
sara.alving@polisen.se
073-0387171

Jobbnummer
6887317

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Jönköping

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Jönköping: