Planerare/samordnare till Hemvården

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Apotekarjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla apotekarjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för Mölndalsborna. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.

Inom området hemvård har vi en central planeringsenhet som planerar för hela hemtjänsten, samt för vårt nystartade serviceteam. För oss är målsättningen att genom samarbete och god service vara bästa möjliga hemvård, varje dag.


Publiceringsdatum
2017-11-17

Arbetsuppgifter
Till område Hemvård, Centralplaneringen, söker vi två planerare/samordnare.

I tjänsten ingår det att tillsammans med kollegor vara planerare för hela hemtjänsten samt ha ett samordnaransvar för vår nystartade serviceorganisation.

I tjänsten som planerare tar du emot bistånd och planerar ut hemtjänstinsatser efter beslut i dialog med kunder, personal, samordnare och enhetschef. Ditt huvudsakliga fokus är att kvalitetssäkra kundernas behov och önskemål i den dagliga planeringen. I tjänsten ligger även att samordna schemaläggningen och ansvara för att lägga ut bemanningskravet utifrån beställda brukartimmar. Du kommer även ansvara för att sammanställa rapporter till enhetschef vad gäller den planerade tiden.

I samordnaruppgifterna ingår att vara första kontakten ut till våra kunder och deras anhöriga och ansvara för att genomförandeplaner upprättas. Du för löpande daganteckningar i journalsystemet, samt annan dokumentation av vikt runt kunden. Du är ansvarig för korttidsrekrytering och för att utbilda ny personal i schemaläggningssystemet. Därutöver gör du beställningar samt olika kontroller och tar fram statistik vid behov.

Vi är just nu inne i ett utvecklingsarbete i hela Vård och omsorgsförvaltningen. Vi inför under nästa år ett nytt verksamhetssystem som också kommer innebära nya spännande arbetsmetoder, där du har möjlighet att vara med och påverka utifrån din yrkesroll.

Arbetstiden är förlagd på dagtid, måndag till fredag.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har omvårdnadsprogrammet, Vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig. Vi vill att du har erfarenhet från omvårdnadsarbete i minst två år och dokumenterad erfarenhet av administrativt planeringsarbete inom vården. Vi ser det som meriterande om du har någon eftergymnasial utbildning inom området. Goda datorkunskaper är en förutsättning för arbetet.

Det är även meriterande om du har erfarenhet från följande system:
Treserva
Time care
Time care pool
TES

Ett nära samarbete med andra inom och utom arbetsplatsen kräver att du har en mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för andras behov. Som person är du självgående, noggrann och strukturerad samt har en analytisk och problemlösande förmåga. Det är av stor betydelse att du har en god ekonomisk förståelse och kan se organisationens helhet. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-10 10 29.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Ange följande referens när du ansöker: A731750
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Atzén 031-315 28 26

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
3807970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: