PKC-operatörer till Polisens kontaktcenter med placering i Regio
Polismyndigheten i Region Väst / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Region Väst i Göteborg Region Väst
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Polisens kontaktcenter (PKC)
PKC i region Väst är en del av ett nationellt verksamhetsområde som finns i sju polisregioner i Sverige. Verksamhetsidén är att ge människor en möjlighet att anmäla brott och få svar på frågor på ett snabbt och enkelt sätt under årets alla dagar, dygnet runt. PKC är en arbetsplats som ständigt utvecklas och får nya uppgifter.
PKC har i dagsläget arbetsplatser i Göteborg, Bengtsfors och Falkenberg.
Publiceringsdatum2020-01-17Dina arbetsuppgifterDu är första linjens brottsutredare och genomför, genom exempelvis förhör och diverse inhämtningsåtgärder, de viktiga initiala utredningsåtgärder som lägger grunden för det fortsatta utredningsarbetet. Arbetet genomförs i en tät dialog med förundersökningsledaren för att komma vidare i ärendet. Du tar du emot och skriver in tips och polisanmälningar som kommer in via internet och polisens telefonnummer för icke-akuta ärenden: 114 14.
Arbetet utförs dygnet runt årets alla dagar vilket innebär att tjänsten blir uppdelad på treskift. En annan viktig del av arbetet är vårt serviceåtagande mot allmänheten, du kommer därför även att svara på frågor gällande andra ärenden som hanteras av Polisen. Du lämnar även information om lagar och förordningar till medborgarna, vilket ställer krav på att du kan tolka och tillämpa de regelverk som gäller och att du är samhällsorienterad.
Som operatör arbetar du självständigt, men också i nära samarbete med andra inom och utanför organisationen. Arbetet präglas av kontinuerlig dokumentation och administration. Det ställer stora krav på din förmåga att lyssna, kommunicera och strukturera ditt arbete. I arbetet ingår att snabbt identifiera anmälarens behov och att därefter kunna individanpassa de första utredningsåtgärderna.
Då direktiv om arbetet ibland förändras är det viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Stundtals kan arbetsbelastningen vara stor och arbetet kan ibland upplevas psykiskt påfrestande. Du behöver därför ha god självkännedom och kunna hantera stress.
KvalifikationerKvalifikationeravslutad och godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande
mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
god förmåga att samtala på engelska
förmåga att kunna arbeta dagar, kvällar, helger och nätter
goda datorkunskaper
Meriterande
minst ett års arbetslivserfarenhet på heltid
erfarenhet av att arbeta inom rättsväsendet
utredningsvana
eftergymnasial utbildning i juridik/rättsvetenskap, samhälls- eller beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant
Goda kunskaper i andra språk utöver svenska och engelska
tidigare erfarenhet av administrativt arbete med bred kundkontakt som arbetsgivaren bedömer som relevant
Personliga egenskaper
har en mycket god samarbetsförmåga, men att du även kan arbeta självständigt
uppträder med mognad och integritet och att du kan agera på ett lugnt och professionellt sätt
kan anpassa ditt bemötande och din framtoning i ett konfliktförebyggande syfte
har ett driv och en god initiativförmåga till utveckling
har en god självkännedom och en god förmåga att hantera stress
är flexibel och anpassar dig till förändringar
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Information om uppdraget: Agneta Nordeke, Gruppchef, nås via polisens växel 114 14
Information om rekryteringsprocessen: Felicia Englund, HR-konsult,
felicia-e.englund@polisen.seFackliga företrädare för ST inom Polisen, SEKO Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via polisens växel 114 14
Övrig informationDin anställning inleds med en obligatorisk grundutbildning som huvudsakligen genomförs på dagtid under ca 7 veckors tid.
Utbildningen som varar i 7 veckor startar den 27 april 2020 och är planerad att äga rum i Göteborg men kan eventuellt bli förflyttad till Halmstad. Resor och ev. övernattning kan därför förekomma beroende på vilken placeringsort du är intresserad utav.
En förutsättning för att bli aktuell för anställning är att du är tillgänglig under hela utbildningsperioden och en förutsättning för fortsatt anställning är att du klarar utbildningen där det även ingår examination.
Anställningsform: allmän visstidsanställning under sommarperioden
Arbetstid: 3-skift på schema (dagar, kvällar, nätter, helger)
Arbetstid under grundutbildning: 5 veckor på dagtid, måndag-fredag. Ej röda dagar eller andra helgdagar. Därefter handledning på skift, dagar och/eller kvällar.
Placering: Göteborg, Falkenberg eller Bengtsfors
Start: 27 april 2020
Som en del av urvalsförfarandet kommer gruppintervjuer genomförs strax efter att ansökningstiden passerat. Preliminärt datum och plats ser du nedan.
Gruppintervju: preliminärt 12:e februari 2020 under för- och eftermiddag i Göteborg
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovning.Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPolismyndigheten i Region Väst
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
411 01 GÖTEBORG
Arbetsplats Polismyndigheten i Region Väst
Jobbnummer 5047714
Observera att sista ansökningsdag har passerat.