PIM-administratör till Åhléns (visstid)

Åhléns AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2025-08-22


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åhléns AB i Stockholm, Solna, Danderyd, Täby, Södertälje eller i hela Sverige

Om din roll
Vi söker nu en PIM-administratör till vårt team på e-com med uppdraget att skapa engagerande och försäljningsdrivande innehåll för våra kunder. Hos oss får du en administrativt lagd roll där du är en viktig del av vår resa mot framtidens retail och får möjligheten att vara med och utveckla ett av Sveriges starkaste varumärken!
Rollen har en administrativ inriktning och du kommer att vara en viktig del av vår spännande förändringsresa mot framtidens retail! Som PIM-administratör arbetar du med att säkerställa Åhléns masterdata i affärssystem utifrån strategi, försäljning och support. Detta innebär bland annat:
Skapa kundnytta på e-com genom att exempelvis redigera produktbilder, samla in produktinformation från leverantörer samt producera-, eller editera produkttexter
Samarbeta med olika team och affärsområden på Åhléns för att säkra leverans av produktinformation från leverantörer och partners
Kontinuerligt ge input till Åhléns masterdata med berikning av vår produktinformation med fokus på effektiva processer och användarvänlighet
Proaktivt bidra till effektiva processer och fokus på användarvänlighet genom att utveckla teamets arbetsmetoder och arbetsverktyg

Du blir en del av organisationen Försäljning Online och ett närmsta team om ca 5 personer i samma roll som du.

Vi erbjuder dig:
Åhléns har funnits i många svenska hjärtan i över 120 år. Med en lång historia inom detaljhandeln fortsätter vi drivas av ständig utveckling. Hos oss får du vara med på en spännande resa där vi kombinerar vår historia med innovation och nya arbetssätt för att skapa en lönsam och hållbar framtid.
Till oss tar du med dig:
Erfarenhet av att administrativt arbete
Erfarenhet av digital copy writing/produkttexter
Erfarenhet av Adobe Photoshop & Microsoft Office-paketet
Förståelse för produkthierarkier
Erfarenhet från att arbeta i IT-system
Vana vid ett datadrivet arbetssätt
Erfarenhet från PIM-systemet inriver är meriterande

För att lyckas i rollen ser vi att du är du drivande, lösningsorienterad samt intresserad av att arbeta med administrativ utveckling. Du är social och trivs bäst när du får arbeta i team och tillsammans med andra skapa resultat - du förstår hur dina ansvarsområden bidrar till framgången i helhet. Du är proaktiv och målinriktad i ditt arbetssätt och har en förmåga att planera samtidigt som du är flexibel när det behövs.
Åhléns är en organisation i högt tempo, där mycket händer. Med dig i laget blir vi ännu ännu bättre!
Om rekryteringen
Vi söker två visstidsanställda med start så snart som möjligt respektive start i november. Visstidsanställningen pågår till april 2026.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Som PIM-administratör på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig varmt välkommen till Åhléns!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Åhléns AB (org.nr 556797-8126), https://www.ahlens.se

Kontakt
Andreas Granehäll
andreas.granehall@ahlens.se

Jobbnummer
9472285

Prenumerera på jobb från Åhléns AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åhléns AB: