Personlig handläggare sjukförsäkring

Försäkringskassan / Administratörsjobb / Arvika
2008-07-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig handläggare sjukförsäkring" (publicerad 2011-11-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Arvika, Eda, Sunne, Årjäng, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Arvika, Sunne, Torsby, Karlstad, Säffle eller i hela Sverige

Referens: 038305-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare sjukförsäkring
Placering Lokalt försäkringscenter Arvika
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att utreda,
besluta om rätt till ersättning, samt samordna insatser för återgång till arbete. Du har kontakter
med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att
informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med
din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2008-07-14

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig
erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och/eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.
Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad. Du är en stabil person som skapar förtroende
i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.

Övrig information
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Monica Klar, tfn 010-112 60 16. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Karlsson, tfn 08-786 90 37. Fackliga kontaktpersoner är Bertil Alvum för ST, tfn 010-112 60 01 eller Claes Hedelund för SACO, tfn 010-112 68 69.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 038305-2008 senast den 8 augusti 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Personalenheten

Jobbnummer
269699

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: