Personlig handläggare inom Sjukersättning
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Örebro,
Hallsberg,
Lindesberg,
Karlskoga,
Köping eller i
hela Sverige Försäkringskassans vision är ett samhälle där människor känner trygghet om livet tar en ny vändning.
Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete som spelar en viktig roll i människors liv. Vi är en av Sveriges största myndigheter och finns över hela landet vilket innebär att det finns goda möjligheter till utveckling och rörlighet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en viktig del för att nå vårt mål att öka allmänhetens förtroende. De flesta av våra medarbetare arbetar i team där alla får ta ett stort ansvar för det gemensamma arbetet. Vi tycker att det är viktigt med en hälsosam livsstil och en bra balans mellan arbete och privatliv. Därför satsar vi på friskvård, möjlighet till flexibla arbetstider och vissa möjligheter till distansarbete. Vi arbetar också aktivt för att vara en inkluderande arbetsplats där alla får lika möjligheter.
Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss
Vi söker Personlig handläggare till Avdelningen för funktionsnedsättning med placering i Örebro
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare inriktning sjukersättning. I din roll som personlig handläggare kan det även bli aktuellt att arbeta med andra inriktningar inom avdelningen.
När du arbetar med sjukersättning möter du kunder som kanske aldrig kommer att kunna arbeta heltid på grund av sjukdom, skada eller funktionsnedsättning. I dessa situationer kan kunden ha rätt till sjukersättning. I arbetet informerar du och vägleder kunden rätt. I vissa situationer utreder du också kundens behov av och möjlighet till att delta i rehabiliterande och samordnade insatser. Utredningarna är omfattande gällande underlag och tid och du samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården, Arbetsförmedlingen och kommunen. Kontakten med kund sker i telefon.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
Det är meriterande om du
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Det är önskvärt med körkort inom inriktning sjukersättning och förnyad utredning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2016-11-03Övrig informationTjänsterna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef (för frågor om tjänsten): Lotta Petersson tfn: 010-116 79 29, HR-specialist Ellinor Dervinger (för frågor om rekryteringsprocessen) tfn: 010-114 24 01. Fackförbundet ST: Bengt Skogberg, 010-112 68 65 Saco-S: Mikael Ryberg 010-119 77 69.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 24 november 2016 märkt med diarienummer 063048-2016 . Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
103 51 Stockholm
10351 Stockholm
Kontorsadress103 51 Stockholm
Jobbnummer 3141885
Observera att sista ansökningsdag har passerat.