Personlig handläggare funktionsnedsättning
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Nyköping,
Motala eller i
hela Sverige Vi söker Personlig handläggare med placering
Avdelningen för funktionsnedsättning i Norrköping
Ansvar och arbetsuppgifter
Som Personlig Handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Som Personlig Handläggare är det viktigt att du visar engagemang, informerar och återkopplar till kunderna. Du har kontakt med kunder i telefon och skriftligt. I arbetet ansvarar du för att göra utredningar utifrån gällande regelverk. Du beräknar ersättningar och fattar i förekommande fall beslut om ersättning.
Just nu söker vi personlig handläggare med inriktning administration assistansersättning. Du ansvarar för den löpande ekonomiska administrationen för dem som sedan tidigare beviljats assistansersättning. Du kontrollerar brukarnas assistenters tidrapporter mot assistansanordnarnas räkningar och kundens beslut om assistansersättning. Utifrån det fattar du beslut om ersättningens storlek. Inom organisationen samarbetar du med kollegor och specialister, externt har du viss kontakt med bland annat kommuner och assistanssanordnare.
I rollen som personlig handläggare räknar vi att det under 2016 blir aktuellt för dig att även arbeta med andra områden inom funktionsnedsättning. I arbetet gör du då kvalificerade utredningar i någon av inriktningarna handikappersättning, vårdbidrag eller assistansersättning och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, genom personliga möten eller genom telefonutredningar och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Vi arbetar i team, vilket innebär att man gemensamt ansvarar för resultat, planering och fördelning av arbetet. En förutsättning för det teambaserade arbetssättet är att kunna upprätthålla ett fungerande samarbete med kollegorna. På försäkringskassan arbetar vi med Lean och ständiga förbättringar.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2014-12-23Övrig informationEn tjänst, tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kommer eventuellt arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Göran Lindgren tel. 010-114 28 21. För frågor om tjänsten kontakta enhetschef: Anna Ydrevik, tel 010-114 43 08 . För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist: Stefan Dahlberg, tel. 010-116 45 16. Fackförbundet ST: Inger Karlsson, tel 010-119 21 16 Saco-S: Eva Bernegard 010-116 66 37 Seko: Camilla Ersson tfn 010- 11 3 91 99.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 11 januari 2015 märkt med diarienummer 060455-2014. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
10351 Stockholm
Kontorsadress10351 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2111969
Observera att sista ansökningsdag har passerat.