Personlig handläggare funktionsnedsättning
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Värnamo,
Gislaved,
Ljungby,
Växjö,
Nässjö eller i
hela Sverige Vi söker Personlig handläggare-funktionsnedsättning
med placering Lokalt försäkringscenter i Jönköping-Värnamo
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare har du ett viktigt uppdrag: att hjälpa våra kunder så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. Du ger kunderna förutsättningar att ha överblick och känna trygghet i alla kontakter med Försäkringskassan. I arbetet gör du kvalificerade utredningar och beslutar eller lämnar förslag till beslut. Varje kund har en situation som är unik och behöver mötas utifrån sina specifika behov. Du ger förutsättningar för kunder och samarbetspartners att medverka aktivt i processen, oftast genom personliga möten och har ansvaret för hela kundengagemanget. Du medverkar till att kunden, om möjligt, ska kunna klara sig själv och sin försörjning.
Just nu söker vi personliga handläggare inom förmånen funktionsnedsättning. I rollen som personlig handläggare kan det bli aktuellt för dig att även arbeta med andra inriktningar inom sjukförsäkringen och/eller med funktionsnedsättning.
När du arbetar med förmånen möter du kunder som har en sjukdom eller funktionsnedsättning som gör att de behöver hjälp och har merkostnader på grund av sjukdomen/funktionsnedsättningen. I arbetet utreder du de behov av hjälp och tillsyn som beror på sjukdomen och funktionsnedsättningen. Du möter kunderna i personliga möten, hemma hos kunden eller på annan plats. Du samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och har förmåga att skapa förtroende hos kunder och samverkanspartner
• samarbetar effektivt och stödjer kunder och samarbetspartner för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med kvalificerade utredningar och fattat beslut som påverkat individer, gärna på en myndighet
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor svåra livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar och om hur människor med funktionsnedsättning möts av samhället
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2013-08-27Övrig informationEtt antal, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Resor ingår i tjänsten. Placering Jönköping eller Värnamo. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning.
Om du har frågor, kontakta
Rekryterande chef: Marita Thalin 010-118 44 77. HR-specialist Joakim Lindström, tel 010-118 68 04 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackliga kontaktpersoner är ST Maria Sjöstrand 010-1182649 SACO: Susanne Ottosson 010-1184503. SEKO: Ebrima Dibba, tel 010-116 91 01.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 18 september märkt med diarienummer 040932-2013. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-18
Ange följande referens när du ansöker: 040932-2013
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagFÖRSÄKRINGSKASSAN
AdressFÖRSÄKRINGSKASSAN
10351 STOCKHOLM
KontorsadressKlara Västra Kyrkogata 11
STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7869000
Jobbnummer 1636446
Observera att sista ansökningsdag har passerat.