Personlig assistent till Flen

Humana Assistans AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Flen
2014-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent till Flen" (publicerad 2015-12-14) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige

Jag är en kvinna på 71 år som bor i Flen. Jag söker nu en personlig assistent som vill hjälpa mig i vardagen. En timvikarie vid behov. Behöver även hjälp några schematurer under sommaren och främst vecka 26.

Jag tycker om att gå på bio, handla och shoppa. Dessutom gillar jag att pyssla hemma och att sy. Jag behöver hjälp med mycket i min vardag. Tycker du därför om att laga mat är det väldigt bra. Du behöver även vara mig behjälplig vid duschning samt övriga praktiska göromål. 

Du som söker bör vara social, glad, ha mycket humor och ett sunt förnuft. Det viktigt att du inte är hundrädd eller allergisk då jag planerar att skaffa mig en hund. Du får ej vara rastlös eller rökare. Det är viktigt att vara flexibel och att kunna hoppa in vid behov. Självklart brinner du för att arbeta med människor. Vi ser gärna kvinnliga sökande i medelåldern. Du har B-körkort.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades.  Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Arbetspassen är förlagda dagtid och kan förekomma på helgen. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Hanna Hernebring
Humana Assistans har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister.

Vi på Humana värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter LSS - utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9), oavsett vilken tjänst du sökt hos oss.
Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.

De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Humana samt av kunden och dennes anhöriga.

Humana söker personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser ute. På grund av det stora intresset för våra utannonserade tjänster har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon.

Publiceringsdatum
2014-05-19

Arbetstider och omfattning
Dagtid vid behov och några schematurer under sommaren. Deltid vid behov

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
64231
64231 .

Kontorsadress
64231

Jobbnummer
1879391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: