Personlig assistent inom LSS-verksamhet

Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Uppvidinge
2017-06-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent inom LSS-verksamhet" (publicerad 2017-09-04) ⬅️


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Uppvidinge, Växjö, Alvesta, Lessebo, Vetlanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen i Uppvidinge, Högsby eller i hela Sverige

Uppvidinge kommun är kommunens största arbetsgivare med cirka 800 anställda. I våra verksamheter jobbar vi efter värdeorden mod, tolerans och kreativitet. Vi vill att våra anställda ska känna stor delaktighet och att det ska finnas utrymme för kreativitet, flexibilitet och utveckling. Dina idéer är betydelsefulla. Hos oss har du möjlighet att verkligen göra skillnad för kommunens invånare.

Att våra anställda känner arbetsglädje och har god hälsa är viktigt för oss. Därför satsar vi på hälsofrämjande insatser.

Välkommen med din ansökan och välkommen till en kommun med ett blomstrande näringsliv, ett rikt föreningsliv och närhet till naturen!

Vård- och omsorg är en av tre avdelningar inom socialförvaltningen i Uppvidinge kommun. Avdelningen för Vård- och omsorg ansvarar bl. a för äldreomsorg och omsorg om personer med funktionsnedsättning.


Publiceringsdatum
2017-06-14

Arbetsuppgifter
Vill du ge den bästa omsorgen och servicen? Då är du den vi söker!
Vi söker just nu en personlig assistent till Norrhult.
Uppdraget innebär att erbjuda personligt utformad omvårdnad i den enskildes hem men också att ge personanpassad stimulering och aktivitet utifrån behov. Tillsammans med övrig personal arbetar du för att, utifrån LSS-lagens intentioner, tillförsäkra personen goda levnadsvillkor. Du jobbar mestadels ensam men ingår i ett arbetslag där gemensamma mål och metoder upprättas.
Arbetet sker på dagtid och kvällar, både vardagar och helger. Du kommer arbeta enligt schema men det krävs flexibilitet eftersom arbetstiderna styrs av behovet hos den enskilde. Tjänstgöringsgraden kommer att ligga på 50-75%.



Kvalifikationer
Vi vänder oss i första hand till dig med utbildning som personlig assistent, undersköterska eller om du har annan bakgrund som bedöms adekvat. Datorvana krävs för dokumentation.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Vi söker dig som har ett positivt synsätt och god förmåga att kommunicera. Det är viktigt att du har lätt för att förstå och uttrycka dig i det svenska språket. Du behöver ha ett stort engagemang och ett gott bemötande. Erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande. Fysiskt krävande arbetsmoment förekommer dagligen så vi söker dig som har god fysik. Du bör även vara stresstålig och ha gott tålamod.
Körkort är ett krav i alla våra verksamheter.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Uppvidinge kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har Uppvidinge kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 1 tjänst på 50-75 % Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde omgående eller i augusti .

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-21
Ange följande referens när du ansöker: A686774
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Lindwall amanda.lindwall@uppvidinge.se 070-264 24 55

Företag
Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen

Adress
Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen
Box 43
36073 Lenhovda

Kontorsadress
Kyrkbacken Åseda

Jobbnummer
3556337

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppvidinge kommun, Socialförvaltningen: