Personlig assistent
Assistansia AB / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistansia AB i Uddevalla,
Munkedal,
Vänersborg,
Trollhättan,
Lilla Edet eller i
hela Sverige Assistansia ingår i Humana som är Sveriges största privata assistansanordnare med verksamhet över hela landet och med ca 5000 hel/deltidsanställda. Humana arbetar med personlig assistans för individer med funktionsnedsättningar. Utgångspunkten för vårt arbete är att alla människor har rätt till ett bra liv. Det är kundernas önskemål som styr vårt arbete. Vi sätter människan i centrum, inte funktionsnedsättningen.
Jag som söker personlig assistent är en 35-årig man som är ryggmärgsskadad. Bor tillsammans med min fru i Ljungskile.
Eftersom familjen har katter är det viktigt att kattallergi inte är något problem.
Du kommer att hjälpa till med det mesta som kan uppkomma i min vardag - handräckning, hygien, ett fåtal vårdande uppgifter samt hushålls- och trädgårdsarbete. Jag söker med andra ord en händig person som tycker om att göra det mesta. Sunt förnuft och eget initiativ eftersträvas. Du ska kunna sysselsätta dig själv ibland då jag gör annat.
För att du ska trivas på denna tjänst bör du vara initiativrik, professionell och väl medveten om innebörden i assistans. I assistans krävs inlevelseförmåga och lyhördhet för en god kommunikation mellan kunden och dig. Personkemin är viktig, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du som söker får gärna vara man mellan 25-40 år, gärna manliga sökande, ej vara pälsdjursallergiker, och du behöver ha körkort och bil för att ta dig till arbetet. Tidigare erfarenhet av personlig assistans eller utbildning är starkt meriterande
Tjänsten är på 50% under juli månad och 100% under augusti månad, därefter är det aktuellt med inhopp vid ordinarie personals frånvaro.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Körkort: B körkort fordras. Tillgång till egen bil krävs.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform 'så längre uppdraget varar' samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Kontaktperson: Jonas Bäckström
Assistansia AB rekryterar personliga assistenter över hela landet och har därför många annonser publicerade. Intresset för våra utannonserade tjänster är mycket stort, därför har vi inte möjlighet att svara på dina frågor via telefon. Var god att observera att vi endast har möjlighet att behandla din ansökan via den externa länken eller på vår webbplats. Ansökningar inskickade med vanlig postgång kommer inte att hanteras.
OBS! Eftersom det är många som söker våra tjänster ska namnet på dina bifogade filer minst innehålla ditt för- och efternamn.
Vi arbetar fortlöpande med rekryteringen vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas och annonsen tas bort innan sista publiceringsdag, så gör din ansökan så fort som möjligt.
De ansökningshandlingar som du skickar till oss läses av personal på Assistansia AB samt av kunden och dennes anhöriga.
Besök vår hemsida för mer information om Assistansia AB och vad vi kan erbjuda dig.
Publiceringsdatum2011-06-18Arbetstider och omfattning• , Deltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktJonas Bäckström, Kundansvarig, 031-7196107
FöretagAssistansia AB
AdressAssistansia AB
Box 184
70143 ÖREBRO
Jobbnummer 965810
Observera att sista ansökningsdag har passerat.