Personlig assistent
Avesta kommun, LSS / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Avesta
2024-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personlig assistent" (publicerad 2024-08-16) ⬅️
Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Avesta,
Norberg,
Hedemora,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avesta kommun, LSS i Avesta Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också vilja och mod, handlingskraft och framtidstro. Det är kraften från människorna som gör Avesta unikt. Tillsammans bygger vi Avestas framtid - vill du vara med?
Omsorgsförvaltningen arbetar efter värdegrunden att alla människor vi möter har samma värde och är unika. Inom förvaltningen finns IFO, LSS-verksamhet, socialpsykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst och särskilda boenden. Här arbetar ca 800 medarbetare som dygnet runt finns till för våra målgrupper.
Publiceringsdatum2024-04-15ArbetsuppgifterAtt vara personlig assistent är ett ansvarsfullt arbete som ger personlig utveckling och mycket glädje tillbaka. Ditt arbete sker utifrån att tillgodose personens behov av stöd och möjliggöra självständighet . Arbetet omfattar personlig omvårdnad som hjälp vid matsituationer, på- och avklädning, personlig hygien och förflyttningar.
Arbetet utförs i individens hem eller på annan plats där personen vistas. En stor del av ditt arbete innebär att planera och samordna personens dagliga aktiviteter, du kommer också att vara med vid fritidsaktiviteter som bland annat stöd vid hästridning en gång i veckan.
Arbetstiden varierar mellan dag, kväll, helg och vaken natt. Under dagtid och kväll utförs arbetet tillsammans med en kollega.
KvalifikationerDu har en för arbetet godkänd gymnasial utbildning som undersköterskeutbildning, barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och om du har arbetat som personlig assistent. Kunskap om AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) är meriterande.
Vi söker dig som är trygg, stabil, serviceinriktad och har ett förhållningssätt som värnar om individens integritet. Som person är du lugn i pressade situationer och tar du ansvar för din uppgift. Du har en god samarbetsförmåga och kan relatera till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt.
I tjänsten sker det dagligen lyft och du behöver ha en fysik som innebär att du klarar av detta. Du behöver kunna kommunicera med olika parter samt kunna dokumentation därför krävs goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. Grundläggande datakunskaper för att kunna dokumentera är ett krav. I tjänsten kommer det förkomma besök i stall och du behöver kunna vistas i stallmiljö (du behöver inte ha erfarenhet av hästar). B-körkort är meriterande.
ÖVRIGT
Vi inom Avesta Kommun månar om våra anställda. Du som medarbetare på Avesta kommun har möjlighet att använda både friskvårdstid och ett friskvårdsbidrag, du har fri tillgång till personalgym, upp till 30 fria bad i något av kommunens badhus varje år samt andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt för att uppfylla de krav GDPR ställer ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C187150/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avesta kommun (org.nr 212000-2262)
Arbetsplats Avesta kommun, LSS
Kontakt Enhetschef
Elin Torrång
elin.torrang@avesta.se 0226-64 58 58 Jobbnummer 8613600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.