Personec utdataansvarig till Personalavdelningen
Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Ks 1039/2012
Örebro kommuns personalavdelning har cirka 70 medarbetare och består av två enheter, Arbetsgivarenheten och Personalenheten. Arbetsgivarenheten arbetar med de frågor som är strategiska för kommunen medan Personalenheten ansvarar för stöd och inom personal- och lönefrågor till kommunens olika verksamheter. Personalenheten är indelad i tre sektioner; Rekryteringsstöd, Arbetsmiljö- och ledningsstöd samt Lönestöd.
Publiceringsdatum2012-10-15Dina arbetsuppgifterBefattningen ingår i personalenheten och avsvarar för Personec utdata. Du tar fram underlag och nyckeltal till personalspecialister på personalavdelningen i samband med uppföljning inom personalområdet som bl.a innefattar månadsrapporter, delårsrapporter och årsredovisning. I arbetet ingår även samarbete med andra funktioner i organisationen samt övriga statistikansvariga inom kommunen.
Du kommer att ta emot förfrågningar från både handläggare, chefer, medarbetare, media, medborgare, externa samarbetspartners och intressenter, främst genom telefon och mail men även genom möten. Arbetet innehåller rapportframställning via fördefinierade rapporter, och kubrapporter men även att utifrån behov kostruera nya rapporter, kubrapporter samt vidarebearbeta data i Excel. I arbetet ingår även att ge support i Personec utdata och utbilda i användandet av kuber och rapporter. Du förväntas bistå med sakkunskap vid utveckling av administrativa rutiner inom statistik och medverka i att systematiskt förbättra uppföljningsprocessen.
Du ansvarar för import/export av data in och ut ur vårt system samt fortlöpande underhåll av Personec utdata efter de nyheter som kommer från Aditro. Vidare ansvarar du för behörigheter och upplägg av webbanvändare i Neptune och Personec utdata.
KompetenserDen som vi söker är en kvalitetsorienterad, noggrann, problemlösare med hög stresströskel. Du är en god kommunikatör med förmåga att möta olika roller och aktörer. Givetvis är de serviceinriktad i ditt yrkesutövande. Som stödfunktion måste du på ett kommunikativt och pedagogiskt sätt kunna besvara frågor. Arbetet ställer krav på såväl IT-teknisk skicklighet som förståelse för löneadministrativa system.
• Tjänsten kräver att du har gymnasieutbildning med administrativ inriktning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Du har yrkeserfarenhet av rollen som löneadministratör och vi ser att du har arbetat med Personec som arbetsverktyg.
• Erfarenhet av arbete med Personec utdata.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100%, tillträde snarast enligt överenskommelse
Facklig information
Vision: Jan Andersson, tel 019-21 11 93
SACO: Owe Carlsson, tel 019-21 43 80
Så ansöker duÖrebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdatum är 2012-10-29.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarieCasco, Sektionschef arbetsmiljö- och ledningsstöd, 019-21 64 38
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 1365475
Observera att sista ansökningsdag har passerat.