Personalspecialist /Jämställdhetssamordnare

Stockholms Universitet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Universitet i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

till Personalavdelningen. Ref nr SU 618-2609-09. Sista dag att ansöka är 11 dec 2009.
Personalavdelningen, som är en enhet inom universitetsförvaltningen, har ett 30-tal medarbetare och arbetar med strategiskt och konsultativt stöd till universitetsledningen, institutioner och enheter.
Utvecklingssektionen, som är en av tre sektioner inom Personalavdelningen, svarar för frågor som bl a rör den psykosociala arbetsmiljön, rehabilitering, personal- och ledarutveckling samt jämställdhet.
Jämställdhetsarbetet vid Stockholms universitet
Målet för jämställdhetsarbetet vid Stockholms universitet är att det skall råda balans mellan kvinnors och mäns inflytande på undervisning, forskning, studie- och arbetsförhållanden samt mellan antalet kvinnor och män i grund- och forskarutbildning, inom olika yrkesgrupper och i nämnder och styrelser. Arbetet för ökad jämställdhet vid Stockholms universitet bedrivs på samtliga institutioner och enheter. För samordning och utveckling av detta arbete söker vi nu en person med anställning på heltid.

Publiceringsdatum
2009-11-19

Dina arbetsuppgifter
Som jämställdhetssamordnare ska du aktivt arbeta för att de mål – både kortsiktiga och långsiktiga - som fastställts för jämställdhetsarbetet vid Stockholm universitet ska förverkligas. Detta innebär att i nära samverkan med jämställdhetskommittén driva jämställdhetsarbetet inom Stockholms universitet. Häri ingår bl a utbildnings- och informationsinsatser, olika projekt, kurs- och seminarieverksamhet om jämställdhets- och genusfrågor. Vidare följa upp och utvärdera jämställdhetsarbete vid Stockholms universitets och svara för omvärldsbevakning inom området. I arbetet ingår också att vara sekreterare i Jämställdhetskommittén.

Kvalifikationer
Du ska ha adekvat akademisk utbildning med gedigen erfarenhet av praktiskt jämställdhets-, jämlikhets- och mångfaldsarbete och god stilistisk förmåga. Arbetet kräver också god vana vid presentationer för större och mindre grupper. Att ha god kännedom om universitetsvärlden är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, då vi söker dig som är utåtriktad, initiativrik, drivande och har lätt för att samarbeta.
Läs mer om vad jämställdhetsarbetet innebär på jämställdhetskommitténs webbplats: www.jamstkom.su.se
Stockholms universitet eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Då flertalet medarbetare vid personalavdelningen är kvinnor ser vi gärna manliga sökande.
Anställningen
Tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar i normalfallet 6 månaders provanställning. Tillträde: 1 januari 2010.
Välkommen med din ansökan samt CV med angivet ref nr SU 618-2609-09 senast den 11 dec 2009 till:
Stockholms universitet
Registrator/PÄ
106 91 Stockholm
eller e-post: registrator@su.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-12-11
Ange följande referens när du ansöker: SU 618-2609-09
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@su.se

Kontakt
Lars Jalmert, Ordf jämställdhetskommittén, 08-16 39 75 (Arbetstelefon)
Inga-Lena Tofte, Jämställdhetshandläggare, 08-16 20 88 (Arbetstelefon)
Bengt Sandberg, Personalchef, 070-563 45 45, 08-16 14 14 (Arbetstelefon)

Facklig kontakt
Bo Ekengren, 08-16 20 00 (Arbetstelefon)
Lisbeth Häggberg, 08-16 20 00 (Arbetstelefon)
Gunnar Stenberg, 070-316 43 41

Företag
Stockholms universitet

Adress
Stockholms universitet
Universitetsvägen 10
10691 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-162000

Jobbnummer
539813

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Universitet: