Personalspecialist inom kompetensförsörjning
Trollhättans Stad / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan,
Vänersborg,
Alingsås eller i
hela Sverige Är du en person som brinner för utveckling, har ett starkt eget driv och en förmåga att ta dig i mål? Att vara anställd inom Trollhättans Stad innebär utrymme för innovativt tänkande och plats för framtiden.
Det innebär att ha ett av Sveriges viktigaste jobb där ditt arbete gör skillnad i andra människors vardag. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Är detta något som inspirerar dig? Vi söker nu en personalspecialist till vår personalavdelning för att stärka upp vårt team med kompetens inom Employer Branding, strategiskt rekrytering och kompetensutveckling.
Om verksamheten
Du kommer att tillhöra vårt personalkontor där det i dagsläget arbetar 35 medarbetare uppdelat på tre avdelningar bestående av vår personalavdelning, lönekontor samt företagshälsovård. Personalkontoret sitter tillsammans centralt placerade i stadshuset, 10 minuter i från centralstationen med 35 minuters resväg med tåg från Göteborg. På personalavdelningen arbetar du tillsammans med kollegor inom områdena arbetsrätt, hälsa och arbetsmiljö, rehabilitering och kompetensförsörjning. Personalavdelningen befinner sig just nu i ett utvecklingsskede med många spännande utmaningar.
Arbetsuppgifter
Som personalspecialist kommer du att:
• Bistå i det strategiska utvecklingsarbetet inom kompetensförsörjning med fokus på Employer Branding, rekrytering och kompetensutveckling.
• Självständigt utbilda chefer inom ovanstående områden.
Du kommer även att ingå i en grupp som arbetar med frågor som berör arbetsmiljö och rehabilitering. Du fungerar i detta sammanhang som ett operativt stöd för chefer samt i ledningsgrupper.
Vi söker dig som
I rollen som personalspecialist innehar du två olika funktioner i organisationen. Du fungerar som ett konsultativt stöd för våra chefer, vilket ställer krav på att du som person har lätt för att skapa relationer och bygga förtroende, samtidigt som du är en ledningsfunktion och behöver känna dig trygg i arbetsgivarrollen med fokus på verksamheten samt med att utmana organisationen i att de lagar och regler som vi som arbetsgivare ska beakta följs.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet då det är viktigt att du är trygg och stabil i din yrkesroll och har en god självinsikt.
Publiceringsdatum2016-08-22KvalifikationerDu är utbildad personalvetare alternativt har motsvarande kompetens som arbetsgivaren prövar likvärdig.
Du har lång dokumenterad erfarenhet av brett personalarbete samt kan arbeta självständigt inom området employer branding, strategisk rekrytering och kompetensförsörjning. Du har tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar och känner dig trygg i den rollen. Det är önskvärt att du tidigare har arbetat inom större organisationer. Tjänsten kräver goda svenskakunskaper i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du ser IT verktyg som en naturlig del i din vardag.
Det är inget krav för tjänsten men meriterande om du har tidigare har arbetat med sociala medier utifrån ett arbetsgivarperspektiv samt är licensierad inom Assessios personlighetstester.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt Överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-12
Ange följande referens när du ansöker: 2016/481
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Lindberg Hjelm, Bitr Personalchef 0520-49 72 29
Facklig kontaktNås via Stadens växel 0520-49 50 00
FöretagTrollhättans Stad
AdressTrollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan
KontorsadressGärdhemsvägen 9
Jobbnummer 3004971
Observera att sista ansökningsdag har passerat.