Personalsekreterare
Sunne kommun, Verksamhetsstöd och kommunikation / Administratörsjobb / Sunne
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalsekreterare" (publicerad 2021-09-08) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sunne,
Munkfors,
Kil,
Torsby,
Hagfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sunne kommun, Verksamhetsstöd och kommunikation i Sunne Sunne i Värmland är platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt. Här finns ett rikt föreningsliv där du kan utöva dina intressen. På fem minuter tar du dig mellan spabesöket, shoppingen, skogspromenaden, teatern, badet, golfrundan, skidåkningen eller vad du nu väljer. Kommunen är känd för sina många arrangemang och ett varierat näringsliv med små och medelstora företag.
Välkommen!
Läs mer om Sunne på
www.sunne.se Publiceringsdatum2017-09-08BeskrivningI Sunne är det nära mellan människor och vi värdesätter och välkomnar varandras olikheter.
Sunne kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som präglas av jämställdhet och mångfald, där medarbetare har möjlighet att utvecklas och där olikheter värdesätts och välkomnas.
Vill du vara med och bidra till att Sunne ska vara platsen där modet växer, livet är enkelt och allting är möjligt?
Hos oss blir du del av personalenheten som består av personalchef, hälsokonsulent, HR-sekreterare, pensionssekreterare och tre personalsekreterare. Tjänsten är inledningsvis ett vikariat till och med 31 augusti 2018, därefter finns möjligheter till en tillsvidareanställning.
Dina arbetsuppgifterSom personalsekreterare kommer du att arbeta med administration av löne- och personalärenden. I arbetet ingår bland annat att registrera och bearbeta löneunderlag, registrering av nyanställningar och avslut av personal, samt granskning och uppföljning av ledigheter och ersättningar i personalsystemet. Du kommer att ansvara för arvoden till förtroendevalda och rekvirering till Arbetsförmedlingen. Övrigt förekommande arbetsuppgifter är utfärdande av intyg, arkivering och rapportering till Försäkringskassan. Utöver det kommer du även att arbeta med andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring löne- och personaladministration.
I din roll som Personalsekreterare är du ett kvalificerat stöd till chefer och kollegor avseende personalrelaterade frågor exempelvis anställningar, kollektivavtal, lagar och förordningar. Du stödjer och svarar på frågor från anställda gällande löne- och personaladministration.
KvalifikationerVi söker dig som har eftergymnasial löneadministrativ utbildning eller minst två års erfarenhet av löne- och personaladministrativt arbete. Du är en van dator- och systemanvändare och är väl förtrogen med Officepaketet. Det är viktigt att du är service inriktad, ansvarstagande, strukturerad och du kan jobba med flera parallella uppgifter samtidigt. Du är mån om att skapa och bibehålla goda relationer och har lätt för att samarbeta med andra.
Arbetet kommer att utföras i Visma Window, WinLAS och Time Care, så erfarenhet av dessa system är önskvärt men inget krav.
Övrig informationUrval kommer att påbörjas under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Sunne kommun tar emot ansökningar via länken i annonsen och meddelande om tjänsten ges via din inloggning i systemet. Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-29
Ange följande referens när du ansöker: 2017/89
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDan Levin, Personalchef 0565-160 16
FöretagSunne kommun, Verksamhetsstöd och kommunikation
AdressSunne kommun, Verksamhetsstöd och kommunikation
Kvarngatan 4
68680 Sunne
KontorsadressKvarngatan 4
Jobbnummer 3687151
Observera att sista ansökningsdag har passerat.