Personalledningschef Värmland
Nobina Sverige AB / Administratörsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nobina Sverige AB i Karlstad,
Kristinehamn,
Säffle,
Nacka,
Filipstad eller i
hela Sverige Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Läs mer på
www.nobina.seVill du vara med på vår förändringsresa?
Vi söker nu en Personalledningschef till trafikområde Värmland där du kommer att få stor möjlighet att påverka Nobinas affär och den utveckling vi är mitt uppe i. Du kommer in i en spännande utvecklingsfas mot ett proaktivt och enhetligt arbetssätt vilket innefattar vidare utveckling av personal, effektiv och kvalitetssäkrad uppföljning och tydlig målstyrning.
Vi söker dig som har några års erfarenhet av en arbetsledande position, kanske har du tidigare arbetat som avdelningschef, enhetschef eller personalchef?
Om rollen
Som Personalledningschef ansvarar du ytterst för att trafikområdet är bemannat med rätt antal förare, som har rätt kompetens och förutsättningar för att bidra till trafikområdets mål. Du ansvarar för att leda och utveckla trafikområdets gruppchefer som i sin tur är ansvariga för våra ca 470 bussförare. I nära dialog coachar, leder och utvecklar du ditt team och arbetar aktivt med att bygga upp en kultur utifrån våra värderingar där kundnöjdhet och service till resenären är i fokus.
Du har helhetsansvaret för att personalledningsarbetet drivs kostnadsmedvetet, effektivt och hållbart så att trafikområdet når sina mål. Du har ett uttalat ansvar för din budget som är den största kostnadsposten i Trafikområdet. I arbetet ingår även uppföljning av rehabilitering, avvikelser, kundsynpunkter och nyckeltal samt det yttersta ansvaret för trafikområdets rekryterings och utbildningsarbete.
I trafikområdets ledningsgrupp representerar du ansvarsområde personal och är aktivt delaktig i att utveckla trafikområdets verksamhet framåt. Du rapporterar till trafikområdets Affärschef och är i din roll rådgivande till övriga chefer på trafikområdet inom personalfrågor.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har;
God förmåga att leda andra chefer
Resultatet i fokus och har förmågan att se till helheten och verksamhetens affär
Förmågan att arbeta strukturerat och analytiskt
Förmåga att prioritera, delegera och styra mot uppsatta mål
Stark egen drivkraft och ansvarstagande
Publiceringsdatum2022-10-18KvalifikationerVi ser att du har;
Erfarenhet som chef och att leda andra chefer
Kunskap inom arbetsrätt
Stor förståelse för affären och erfarenhet av att jobba mål- och resultatinriktat.
Arbetat både operativt och strategiskt
Tidigare erfarenhet av budgetansvar
Om företagetNobina är ett värderingsdrivet företag som arbetar inkluderande med människor med olika bakgrund och erfarenheter. Vi tror på styrkan i mångfald och vi värdesätter och välkomnar alla.
Om tjänstenTjänsten är på heltid med stationering i Karlstad. Individuell lönesättning tillämpas.
Frågor gällande rekryteringsprocessen
Affärschef Åsa Tobiasson,
asa.tobiasson@nobina.sealt. 054 400 18 09.
Facklig kontaktLars Alm, Unionen,
lars.alm@nobina.sealt. 070-740 32 54
Åsa Löwner, SACO,
asa.lowner@nobina.sealt. 070-187 28 65
Ansökan
Vi vill ha in din ansökan senast den 13 november men vänta inte med din ansökan då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNobina Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "191036".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nobina Sverige AB (org.nr 556057-0128)
Arbetsplats Nobina
Jobbnummer 7086269
Observera att sista ansökningsdag har passerat.