Personalhandläggare vikariat

Exportkreditnämnden / Administratörsjobb / Stockholm
2016-04-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Personalhandläggare vikariat" (publicerad 2018-04-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Exportkreditnämnden i Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

I rollen som personalhandläggare kommer du att få möjlighet att arbeta med alla förekommande personalfrågor exempelvis rekrytering, kompetensförsörjning, lönesättning, avtalsfrågor och arbetsmiljö. Du arbetar självständigt och nära personalchefen med att driva, utveckla, samordna och handlägga personalfrågorna.

Som personalhandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bl a vara;

• Besvara och hantera personalrelaterade frågor
• Arbeta med processer och rutiner inom HR-området
• Samordna och administrera utbildningsinsatser
• Arbeta med arbetsmiljöfrågor och ingå i vår arbetsmiljökommitté
• Rekrytering och urval
• Anordna friskvårdsaktiviteter
• Bidra till enhetens utveckling
• Hr administration och övriga allmänna göromål

I arbetet ingår även att ansvara för att uppdatera vårt intranät samt administrera och vara kontaktperson för vårt rekryteringsverktyg, förmånsportal samt företagssida på Linkedin.
Du är även kontaktperson gentemot Statens Servicecenter som sköter administrationen av våra löner vilket innebär att du ansvarar för att löpande samordna löneunderlag och stämma av lönekonton. Då vi under 2017 kommer att byta personalsystem kommer en viktig arbetsuppgift vara att ingå i en projektgrupp vars syfte är att driva och implementera detta system.

Kompetensprofil:
Som person är du utåtriktad och trivs med att ha många kontakter. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på flexibilitet och du är van med att arbeta självständigt med hög integritet. Du är noggrann, prestigelös och är en bra administratör. Ditt engagemang, din personlighet och förmåga att kommunicera och samarbeta är viktiga egenskaper för oss. Du är bra på att prioritera , har ett systemintresse och tycker om siffor. Vi ser framför oss en pigg och glad person som gärna arbetar med olika saker.

Du bör ha PA-utbildning på högskolenivå eller annan jämförbar utbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter gärna inom den statliga sektorn . Det är en stor fördel om du har en grundläggande förståelse för lönehantering och arbetat i personalsystemen Palasso och/eller Primula.

Övrig information:
Tjänsten är ett vikariat under drygt ett år och vi ser gärna att du kan börja din anställning i juni. Vill du veta mer tala med Gun Lidholm, personalchef 08-7880058 eller Josefin Ekman, personalhandläggare 08-7880124.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 2016-06-01 - 2017-08-31

Publiceringsdatum
2016-04-01

Ersättning
Enligt ö.k

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-10
Ange följande referens när du ansöker: dnr: 2016-195
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gun Lidholm 08-788 00 58 gun.lidholm@ekn.se
Josefin Ekman 08-788 01 24 josefin.ekman@ekn.se

Facklig kontakt
Bo Lindgren 08-788 00 97 bo.lindgren@ekn.se

Företag
Exportkreditnämnden

Adress
Exportkreditnämnden
Box 3064
10361 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 36

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2756488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Exportkreditnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Exportkreditnämnden: