Personalassistenter till bemanningscentrum, personalfunktonen
Umeå kommun, Personal, Rekrytering och bemanning / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun, Personal, Rekrytering och bemanning i Umeå Bemanningscentrum är en del av Umeå kommuns personalfunktion som stöttar verksamheter inom vård och omsorg samt område utbildning med att hantera kortare personalbehov.
Bemanningscentrum rekryterar, tillsätter och gör administrativa uppgifter kring vikariers anställning och lön. Stöttar även genom konsultativa insatser, framtagande av underlag och statistik, och är kontaktperson till flera arbetsplatser.
Dina arbetsuppgifter
Som personalassistent hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanningens operativa arbete. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna inom bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personal- och löneadministrativa uppgifter gällande vikariernas anställning.
Du kommer även att vara kontaktperson samt ha uppföljning och kontinuerlig dialog med några av de verksamheter vi stöttar. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt inom området.
Om dig
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med kunskaper inom arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Har du högskoleutbildning med personalinriktning är det meriterande.
För dig är dator och telefon de självklara arbetsverktygen. Du rör dig obehindrat mellan olika tekniska system och har god förmåga att hantera parallella arbetsuppgifter och kunna prioritera det viktigaste först. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bemanningsfrågor och personaladministration. Har du dessutom erfarenhet av våra personaladministrativa system Time Care pool och Personec P är det meriterande. Har du dessutom erfarenhet från någon av kommunens verksamheter inom vård och omsorg och eller utbildningsområdet är det positivt.
För att trivas hos oss behöver du vara en person med en positiv grundinställning som ser möjligheter i det mesta och bidrar aktivt med idéer för att utveckla vårt arbete. Du gillar att finnas i sammanhang där tempot är högt och där du ofta får hantera nya typer av frågor. Du står för god service, ett gott professionellt bemötande i alla dina kontakter och är självgående till din natur. Vi vill fortsätta bygga ett fantastiskt team av medarbetare där alla drar åt samma håll och bidrar till vår gemensamma och verksamhetens utveckling.
Vi hoppas du vill bli vår nästa kollega, varmt välkommen med din ansökan!
Vi ser gärna att du bifogar cv och personligt brev.
Rekrytering sker löpande.
Övrigt
Två tjänster
- En allmänvisstidanställning, heltid, från och med 2019-02-25 till och med 2019-06 -30
- Ett vikariat, heltid, från och med 2019-02-25 till och med 2019-08-31.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2019-02-11 Visstidsanställning
Publiceringsdatum2019-01-16ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-23
Ange följande referens när du ansöker: 2019/21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Berginström, chef 090-16 17 35, 073-038 44 30
FöretagUmeå kommun, Personal, Rekrytering och bemanning
AdressUmeå kommun, Personal, Rekrytering och bemanning
Skolgatan 31 A
90184 Umeå
KontorsadressSkolgatan 31 A
Jobbnummer 4558362
Observera att sista ansökningsdag har passerat.