Personaladministratör med kunskap i lön
Placera Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till en av Sveriges största mediekoncerner söker vi en utåtriktad personaladministratör med erfarenhet av löneadministration. Under året pågår det ett stort förändringsarbete på lönesidan, vilket du kommer att bli involverad i på olika sätt. Detta innebär att tjänsten kommer att förändras under uppdragets gång. Vi söker därför dig med stor flexibilitet som tycker det är roligt med utvecklings- och förändringsarbete.
Tjänsten
Tjänsten som personaladministratör är ett uppdrag som löper på minst 10 månader med chans till förlängning. Du kommer att vara anställd som konsult hos Placera Personal och uthyrd till kunden. Du kommer att arbeta brett med administration kopplat till personal och lön.
Arbetsuppifter
I rollen som personaladministratör är dina huvudsakliga arbetsuppgifter följande:
• Nyregistreringar
• Uppdateringar i HR-systemet
• Skriva anställningsavtal
• Ansvara för arkivet
• Uppdatera riktlinjer och styrdokument
• Fakturakontering
• Sköta mötesbokningar
• Övrigt administrativt stöd till personalavdelningen.
Publiceringsdatum2012-05-10KvalifikationerFör att passa i rollen som personaladministratör har du:
• Minst gymnasieutbildning
• Flera års erfarenhet av personaladministrativt arbete
• Meriterande att ha arbetat som ekonomiassistent eller liknande
• Goda kunskaper i Excel och Word
• Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
• Gärna erfarenhet av webbpublicering
• Meriterande med erfarenhet av HR Plus
Vi söker dig som jobbar självständigt och snabbt samtidigt som du är strukturerad och noggrann med detaljer. Du är samarbetsvillig, utåtrikad och ansvarstagande. Att du är social och serviceinriktad ser vi som en självklarthet! Är du intresserad av tjänsten så tveka inte att skicka in din ansökan med detsamma. Vi gör löpande urval och tillsätter tjänsten så snart vi hittat rätt person!
Arbetstider och omfattningHeltid / Uppdrag på minst 10 månader med chans till förlängning / Tillträde omgående
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva Bexelius, 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1240002
Observera att sista ansökningsdag har passerat.